tirsdag den 20. september 2011

Long time no see

Hej alle mine fantastiske, dejlige, kære, elskede læsere! Jeg er tilbage. Jeg har lige fået min Macbook igen. Den var til noget reparation (ikke software, men bunddeksel og display er blevet skiftet ud og nu er den som nyfødt), men nu har jeg langt om længe min kære Macbook i hænderne igen. Jeg var i Den Gamle By i lørdags, hvor jeg fik taget nogle rigtig fine billeder, som jeg har tænkt mig at vise jer i morgen, da det er ved at være lidt halvsent nu. Men jeg fik bare sådan lyst til at blogge igen. Bare vise jer nogle billeder og sige hej. Og sige tak fordi I er så fantastiske og tålmodige. Det er over en måned siden, at jeg bloggede sidst og I har alligevel holdt med mig. Tusind tak! Det er dejligt at komme tilbage uden at  antallet af læsere er faldet gevaldigt.

Jeg er jo kommet godt i gang med 3.g nu, men det kan også mærkes, at jeg går i 3.g. Underforstået, flere krav og forventninger, flere lektier, flere lektioner og naturligvis også flere afleveringer. Jeg har lidt stress på med en kemiaflevering, som skulle være afleveret i går, men som jeg ikke har lavet samt AT8 synopsis, som skal afleveres på mandag. Jeg er også begyndt til Fitness og træner regelmæssigt, hvilket er super skønt. Derudover vil jeg også gerne spille guitar, klaver og synge samt tage billeder, som jo lidt hører med til bloggen også - kort sagt dyrke de ting, som jeg elsker. Jeg har gerne villet ind i en god rytme med både at have tid til at blogge, dyrke musik, fitness samt passe skolen. Derfor har jeg holdt en lang pause. Jeg er dog ikke kommet helt ind i rytmen endnu, men det skal nok komme. 

Jeg følte bare lige for et lille indlæg med et "hej" og et "tak, skønne læsere, for ikke at droppe mig". Der kommer i hvert fald et indlæg i morgen med nogle billeder. Så ser vi, om jeg lige må holde en uges eller to pauser her nu, hvor jeg har en del skoleting samt Fitness at holde styr på. Jeg ville bare lige sikre jer om, at jeg stadig lever. Og så skal jeg forresten til Italien i efterårsferien, så under alle omstændigheder kan I være sikre på nogle billeder fra den tur. Jeg håber, at I har det godt alle sammen og endnu engang tak. I er alt for søde! Godaften og godnat, når den tid nu kommer for jer. 

fredag den 5. august 2011

Pause

Vi kender alle det med, at vi har brug for pauser. Nogle gange kan det være for skole og lektier, andre gange fra sociale aktiviteter, jobbet kan også give en lyst til at sætte det hele på pause et par dage, uger eller måneder. Det afhænger af, hvor vi står i vores liv. Hvordan vi har det, hvad vi vil, hvad vi skal. Jeg lægger under med nogle planer om at få nogle nye vaner ind i mit liv, hvilket jeg nok ikke er den eneste, der har ønsket at få indimellem. Jeg har mestret den med kun at spise sundt, undgå alkohol, slik, chips, chokolade, sodavand (som jeg dog aldrig drikker) osv. Jeg løber, cykler og ruller på mine rulleskøjter flere gange om ugen, og når jeg skal til at starte i skole på tirsdag, kommer jeg til at cykle til og fra skole hver dag (det svarer til i alt ca. 10km). Det er ikke de vaner, jeg vil ændrer på eller få nogle af. Det er nogle andre og noget mere personligt. 

For at få mulighed og overskud til at arbejde på det, vil jeg holde en pause fra Facebook, YouTube og Blogspot, som er de sider, jeg bruger tid på, når jeg sidder ved computeren. Jeg har brug for at fokusere på det, jeg vil opnå og for at kunne se mine mål i et skarpt lys, har jeg brug for en pause fra alt det internetspas. Jeg elsker at blogge. Jeg synes, det er rigtig hyggeligt - især at læse andres blogge også. Jeg har bare nået et punkt, hvor jeg vil holde en pause fra det hele. Jeg regner også med at holde en pause fra min anden blog

Jeg håber ikke, at I forlader mig i denne stund. Jeg håber, I kan følge mig og forstå mine beslutninger. Jeg håber på at vende tilbage, men jeg vil i hvert fald i mindst en uge holde en pause fra internettet og fokusere på det, jeg nu skal fokusere på. Så vil jeg se, hvordan jeg kan få struktureret det hele, således at jeg kan afsætte en smule tid til blogging. Jeg ved ikke, om jeg dropper det hele for at starte helt på en frisk eller om jeg vender tilbage en frisk tilstand. Det vil tiden vise. I er nogle dejlige læsere og I er med til at gøre det endnu sjovere at blogge. Jeg håber, at I har nydt sommerferien og stadig nyder det, der er tilbage. I må have en dejlig aften og sove godt til den tid.

Magi

1 - 2 - 3
Jeg har været helt opslugt af Harry Potter, siden jeg så Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 i biografen (se mit indlæg om filmen her). Som jeg skrev i det tideligere indlæg, har jeg ikke læst bøgerne, men det fik jeg ændret på sidste lørdag, hvor jeg startede på Harry Potter og De Vises Sten. Jeg blev så opslugt, at jeg fik læst 1'eren, 2'eren og 3'eren på 4 dage. Jeg er lige nu i gang med Harry Potter og Flammernes Pokal og er nået til side 235. Jeg er blevet helt betaget af Hogwarts, magien, det sjove slik og mad, de spiser og alle de fag, de studerer. Det er noget helt andet at læse bøgerne end at se filmene. Jeg ville nu helst læse dem på engelsk, så jeg regner med at finde en, jeg kan låne resten af seriens bøger på engelsk af (de danske har jeg lånt af Camilla). Der er bare nogle navne, der vil lyde meget bedre på engelsk og generelt er jeg bare mest til at læse originalsproget af en bog i stedet for en oversat version. 

Jeg ville ønske, Harry Potter var baseret på en ægte historie og at jeg også kunne vente et brev fra Hogwarts, sendt af en ugle, med et pensum, der kræver at jeg besøger Diagonalstræde for at få anskaffet de ting ,jeg skal have. Jeg er desuden helt betaget af (det var jeg nu også under filmene) Hogwarts med de store korridorer, talende portrætmalerier, svævende lys i spisesalen, mad der tryller sig frem af sig selv, opholdsstuer med sofaer og en stor pejs, sovesale med himmelsenge. Og så er jeg desuden blevet helt betaget af Draco Malfoy - den slemme dreng - også kaldt Tom Felton. Jeg har fået lidt af et "celebrity crush" på ham og jeg havde en drøm om ham i nat!

Jeg beundrer J.K. Rowling og kan slet ikke forstå, at man kan skrive så godt. Harry Potter bøgerne er og bliver den bedste serie af bøger, der nogensinde af skrevet. Helt fantastisk og magisk. Det er så trist, at det er slut. Men magien vil leve videre i os alle.

mandag den 1. august 2011

Familie

Støtte, kærlighed, troværdighed. Dem, man altid kan stole på og regne med. Min mormor døde et halv år efter jeg blev født. Hun døde i en tidlig alder og min mor har fortalt mig meget om, hvor meget hun elskede mig, da hun holdt mig i sine arme, fordi jeg var den første pige i min mors familie. Min farfar nåede jeg aldrig at se, som jeg også hører mange gode historier og ting om. Jeg har egentlig ikke noget nært forhold til bedsteforældre, som jeg hører om mange andre, der har. Jeg kan ikke sidde i timevis og snakke personligt og om alt og intet med mine bedsteforældre. Men mine to små kusiner (henholdsvis 12 og 8 år, som desværre bor helt over på Sjælland) har jeg et nært forhold til. Jeg holder meget af de to tøser og deres forældre er også super rare. Jeg føler mig altid velkommen og hjemme i deres hjem og godt tilpas i deres selvskab. De to dejlige kusiner betyder meget for mig, da de virkelig udstråler en glæde og at de også gengælder min kærlighed til dem. Jeg er altid glad, når jeg leger rundt med tøserne og snakker om alt og intet med dem. Billederne ovenfor er billeder fra sidste uge, hvor de lige var på besøg en aften, overnattede og blev her til den følgende eftermiddag. Det betyder meget for mig, at jeg har noget familie, som jeg har et nært og venskabeligt forhold til og det har jeg med disse tøser og deres forældre. Jeg skal måske ud og rejse med dem i juleferien. Hvis jeg er heldig, kan det være, at jeg tager med de to tøser til Disneyland Paris sammen med min moster i efterårsferien.

The City Limits

Der er virkelig nogle, der ude på vimeo.com, der bærer inde med en masse talent. Wauw. Og musikken passer jo perfekt til.

lørdag den 30. juli 2011

torsdag den 28. juli 2011

Hvide skyer på den blå himmel

Blog Award

Jeg er blevet tagget i en blog award af Camilla (tjek hendes skønne blog ud ved at klikke her) og jeg siger mange tak og vil naturligvis deltage i den lille hyggelige leg. Det understående billede er et billede, jeg har taget selv (i sovenirbutikken i Maddam Tussauds, New York)
Reglerne for blog awarden er følgende:
1. Man skal linke til den, man har fået awarden af
2. Man skal sende awarden videre til 5 bloggere, der har under 100 faste læsere
3. Man skal svare på 5 spørgsmål

Hvorfor begyndte du at blogge?
Min grandkusine Camilla havde fortalt mig om blogspot og for et par år siden startede vi hver en blog op. Jeg synes, det lød rigtig hyggeligt. En slags online dagbog, bare hvor man kan indsætte billeder i stakkevis, videoer, musik og meget mere. Et godt alternativ til at komme ud med både følelser og kreativitet. Så vi startede en sammen og jeg slettede så min blog efter et års tid, da jeg ville have en pause og ikke havde så meget inspiration og så meget på hjerte mere til bloggen. Men så vendte jeg tilbage her i marts med Min Billedbog. Og det er den jeg har blogget bedst på, for her blogger jeg billeder i massevis. Det er skønt at kunne vise mine billeder med andre, i stedet for de blot ligger på min eksterne harddisk.

Hvilke blogs følger du?
Kort sagt - alle dem der er nede i min blog-roll. Det er de blogs, jeg følger med i. Hvis I har nogle anbefalinger, er I selvfølgelig velkomne til at skrive det i kommentarsportet til dette indlæg. Jeg elsker at læse med i andre blogs og blive inspireret. Især blogs med masser af billeder, bloggeren har taget selv, er lige noget for mig!

Favorit farve?
Den tror jeg ikke, jeg kan svare på. Mange har ofte spurgt mig om, hvad min yndlingsfarve er. Det er så svært et spørgsmål, for jeg elsker bare farver generelt. I nogle tilfælde er det blå, andre rød i en helt anden situation måske grøn og hvem ved, måske passer lyserød bedre til det næste. Farver er skønne og gør livet til noget særligt og specielt. Det er vigtigt med lys og farver i hverdagen, men at vælge en yndlings er lidt svært. Men hvis jeg nu må og skal vælge, så tror jeg, at jeg vælger jeg blå.

Yndlingsfilm?
Jeg har set mange gode film i tidens løb. En film er for mig god og værdi til at være en favorit, når jeg bliver så påvirket følelsesmæssigt af den. Det vil sige, at jeg enten skal føle en indre vrede til en person eller en situation i filmen, føle angst og være opslugt af filmen, grine til jeg får ondt i maven eller blive rørt, så jeg græder. Det er der et par film, der har fået mig til og derfor fortjent rangen "yndlingsfilm". Filmen Up fik mig til at græde big time! Den er så rørende. Dancer in the Dark er den film, der har påvirket mig ekstremt følelsesmæssigt. Jeg blev helt chokeret over, hvor meget jeg græd til sidst og rystede. Slutningen påvirkede mig så meget, at jeg rystede. Det er altså vildt. Så er der naturligvis alle Harry Potter filmene og især den sidste, som var rigtig smuk og rørende. Oscarvinderen Hævnen er også en fantastisk film, som også fik mig til at fælde en tåre på et tidspunkt og den er bare gennemarbejdet god. An Education er også en rigtig god film. Der er nok flere, men det er lige en top 4 til at starte med.

Hvilket land vil du besøge og hvorfor?
Jeg har længe drømt om - det er så ikke et land, men en verdensdel - Australien og også New Zealand. Det kunne være så fedt at komme over på den anden side af kloden og så har jeg bare set de smukkeste optagelser og billeder fra New Zealand. Jeg vil rigtig gerne et sted hen og se noget storslået natur, der får kæben ned i gulvet og øjnene store. Jeg har for nyligt set et 30 min. klip med bonusmateriale fra filmen Up, som fik mig helt rundt på gulvet. Animationsfolkene havde været på en rejse til tapui bjergene i Venezuela, Sydamerika, for at få inspiration til filmens scenografi (se billede herher og her) Det er her Paradise Falls (fra filmen) og området omkring foregår. Helt utroligt! Jeg tænkte bare: "Wauw, her må jeg hen engang i mit liv. Måske ikke i dag eller i overmorgen, men jeg bare se det sted!". Og så vil jeg naturligvis gerne tilbage til Georgetown, South Carolina, hvor jeg mødte nogle skønne mennesker, da vi var på udveksling/studietur i 10 dage, som jeg gerne vil se igen (se mit blogindlæg fra turen om friendship her)

Jeg tagger:

onsdag den 27. juli 2011

Blå himmel

Den skønne, blå sommerhimmel med de få slørede, uskyldige, hvide skyer er vendt tilbage - forhåbentlig for at blive lidt længere denne gang. Jeg har længe savnet den blå himmel, som lysner hele naturen op i modsætning til den grå og triste himmel, der næsten sænker humøret. Regn kan være hyggeligt, men i sommerferien vil man nu gerne have at temperaturen er over de 20 grader og at himlen er smuk og blå. I går fik jeg løbet mig en tur under den dejlige himmel og det vil jeg igen i dag. Jeg har meget mere lyst til at rulle på rulleskøjter, løbe og cykle, når vejret er, som det er nu og der ikke er vandpytter og snegle over det hele. Så i dag skal jeg ud i det gode vejr, læse i min bog, rydde lidt op, slappe af og spille en masse på mit elskede klaver. Hav en god, blå-himmel-dag alle sammen!

tirsdag den 26. juli 2011

søndag den 24. juli 2011

Tænd lys for Norge

Jeg har tændt lys for Norge. Jeg sender mine dybeste medfølelser, tanker og beder for de pårørende i denne hårde tid. Det er en stor tragedie, der fandt sted i Oslo og på øen Utøya. Det er ikke til at fatte, at nogen kan finde på at slå menneskeliv ihjel og samtidig mene, at det er en nødvendighed. Jeg så mindegudtjenesten i dag og fik en stor klump i halsen og blev meget berørt tilbage, da statsministeren, Jens Stoltenberg, mindedes de omkomne. Det er svært at sætte ord på, hvor tragisk og forfærdelig denne hændelse er. Trods de tabte liv, vil standpunkterne, demokratiet og de holdninger, som gerningsmanden prøvede at udrydde, stadig leve. De vil leve som aldrig før. Og som Stoltenberg sagde, så kan ondskaben aldrig dræbe kærligheden. Vi må støtte Norge og de pårørte i denne situation. Vise medfølelse, kærlighed og vise dem lys. Jeg har i dag tændt en masse lys for Norge, som et symbol på de mange omkomne, men også for at lyse i mørket. Jeg kender ingen af de omkomne, men jeg er alligevel, som så mange andre, meget berørt af situationen. Jeg ville ønske, jeg kunne spole tiden tilbage til før tragedien og forhindre det. Jeg ville ønske, jeg kunne gøre et eller andet. Og jeg kunne komme med alle mulige citater om håb og om ikke at miste det, men hvis jeg selv stod der og havde mistet en, der stod mig nær, ville min verden se mørk, trist og håbløs ud lige nu. Derfor indsætter jeg disse billeder af lys for at symbolisere både mindet om de omkomne og for at lyse lidt i mørket.