Viser opslag med etiketten bloggen. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten bloggen. Vis alle opslag

tirsdag den 20. september 2011

Long time no see

Hej alle mine fantastiske, dejlige, kære, elskede læsere! Jeg er tilbage. Jeg har lige fået min Macbook igen. Den var til noget reparation (ikke software, men bunddeksel og display er blevet skiftet ud og nu er den som nyfødt), men nu har jeg langt om længe min kære Macbook i hænderne igen. Jeg var i Den Gamle By i lørdags, hvor jeg fik taget nogle rigtig fine billeder, som jeg har tænkt mig at vise jer i morgen, da det er ved at være lidt halvsent nu. Men jeg fik bare sådan lyst til at blogge igen. Bare vise jer nogle billeder og sige hej. Og sige tak fordi I er så fantastiske og tålmodige. Det er over en måned siden, at jeg bloggede sidst og I har alligevel holdt med mig. Tusind tak! Det er dejligt at komme tilbage uden at  antallet af læsere er faldet gevaldigt.

Jeg er jo kommet godt i gang med 3.g nu, men det kan også mærkes, at jeg går i 3.g. Underforstået, flere krav og forventninger, flere lektier, flere lektioner og naturligvis også flere afleveringer. Jeg har lidt stress på med en kemiaflevering, som skulle være afleveret i går, men som jeg ikke har lavet samt AT8 synopsis, som skal afleveres på mandag. Jeg er også begyndt til Fitness og træner regelmæssigt, hvilket er super skønt. Derudover vil jeg også gerne spille guitar, klaver og synge samt tage billeder, som jo lidt hører med til bloggen også - kort sagt dyrke de ting, som jeg elsker. Jeg har gerne villet ind i en god rytme med både at have tid til at blogge, dyrke musik, fitness samt passe skolen. Derfor har jeg holdt en lang pause. Jeg er dog ikke kommet helt ind i rytmen endnu, men det skal nok komme. 

Jeg følte bare lige for et lille indlæg med et "hej" og et "tak, skønne læsere, for ikke at droppe mig". Der kommer i hvert fald et indlæg i morgen med nogle billeder. Så ser vi, om jeg lige må holde en uges eller to pauser her nu, hvor jeg har en del skoleting samt Fitness at holde styr på. Jeg ville bare lige sikre jer om, at jeg stadig lever. Og så skal jeg forresten til Italien i efterårsferien, så under alle omstændigheder kan I være sikre på nogle billeder fra den tur. Jeg håber, at I har det godt alle sammen og endnu engang tak. I er alt for søde! Godaften og godnat, når den tid nu kommer for jer. 

torsdag den 28. juli 2011

Blog Award

Jeg er blevet tagget i en blog award af Camilla (tjek hendes skønne blog ud ved at klikke her) og jeg siger mange tak og vil naturligvis deltage i den lille hyggelige leg. Det understående billede er et billede, jeg har taget selv (i sovenirbutikken i Maddam Tussauds, New York)
Reglerne for blog awarden er følgende:
1. Man skal linke til den, man har fået awarden af
2. Man skal sende awarden videre til 5 bloggere, der har under 100 faste læsere
3. Man skal svare på 5 spørgsmål

Hvorfor begyndte du at blogge?
Min grandkusine Camilla havde fortalt mig om blogspot og for et par år siden startede vi hver en blog op. Jeg synes, det lød rigtig hyggeligt. En slags online dagbog, bare hvor man kan indsætte billeder i stakkevis, videoer, musik og meget mere. Et godt alternativ til at komme ud med både følelser og kreativitet. Så vi startede en sammen og jeg slettede så min blog efter et års tid, da jeg ville have en pause og ikke havde så meget inspiration og så meget på hjerte mere til bloggen. Men så vendte jeg tilbage her i marts med Min Billedbog. Og det er den jeg har blogget bedst på, for her blogger jeg billeder i massevis. Det er skønt at kunne vise mine billeder med andre, i stedet for de blot ligger på min eksterne harddisk.

Hvilke blogs følger du?
Kort sagt - alle dem der er nede i min blog-roll. Det er de blogs, jeg følger med i. Hvis I har nogle anbefalinger, er I selvfølgelig velkomne til at skrive det i kommentarsportet til dette indlæg. Jeg elsker at læse med i andre blogs og blive inspireret. Især blogs med masser af billeder, bloggeren har taget selv, er lige noget for mig!

Favorit farve?
Den tror jeg ikke, jeg kan svare på. Mange har ofte spurgt mig om, hvad min yndlingsfarve er. Det er så svært et spørgsmål, for jeg elsker bare farver generelt. I nogle tilfælde er det blå, andre rød i en helt anden situation måske grøn og hvem ved, måske passer lyserød bedre til det næste. Farver er skønne og gør livet til noget særligt og specielt. Det er vigtigt med lys og farver i hverdagen, men at vælge en yndlings er lidt svært. Men hvis jeg nu må og skal vælge, så tror jeg, at jeg vælger jeg blå.

Yndlingsfilm?
Jeg har set mange gode film i tidens løb. En film er for mig god og værdi til at være en favorit, når jeg bliver så påvirket følelsesmæssigt af den. Det vil sige, at jeg enten skal føle en indre vrede til en person eller en situation i filmen, føle angst og være opslugt af filmen, grine til jeg får ondt i maven eller blive rørt, så jeg græder. Det er der et par film, der har fået mig til og derfor fortjent rangen "yndlingsfilm". Filmen Up fik mig til at græde big time! Den er så rørende. Dancer in the Dark er den film, der har påvirket mig ekstremt følelsesmæssigt. Jeg blev helt chokeret over, hvor meget jeg græd til sidst og rystede. Slutningen påvirkede mig så meget, at jeg rystede. Det er altså vildt. Så er der naturligvis alle Harry Potter filmene og især den sidste, som var rigtig smuk og rørende. Oscarvinderen Hævnen er også en fantastisk film, som også fik mig til at fælde en tåre på et tidspunkt og den er bare gennemarbejdet god. An Education er også en rigtig god film. Der er nok flere, men det er lige en top 4 til at starte med.

Hvilket land vil du besøge og hvorfor?
Jeg har længe drømt om - det er så ikke et land, men en verdensdel - Australien og også New Zealand. Det kunne være så fedt at komme over på den anden side af kloden og så har jeg bare set de smukkeste optagelser og billeder fra New Zealand. Jeg vil rigtig gerne et sted hen og se noget storslået natur, der får kæben ned i gulvet og øjnene store. Jeg har for nyligt set et 30 min. klip med bonusmateriale fra filmen Up, som fik mig helt rundt på gulvet. Animationsfolkene havde været på en rejse til tapui bjergene i Venezuela, Sydamerika, for at få inspiration til filmens scenografi (se billede herher og her) Det er her Paradise Falls (fra filmen) og området omkring foregår. Helt utroligt! Jeg tænkte bare: "Wauw, her må jeg hen engang i mit liv. Måske ikke i dag eller i overmorgen, men jeg bare se det sted!". Og så vil jeg naturligvis gerne tilbage til Georgetown, South Carolina, hvor jeg mødte nogle skønne mennesker, da vi var på udveksling/studietur i 10 dage, som jeg gerne vil se igen (se mit blogindlæg fra turen om friendship her)

Jeg tagger:

tirsdag den 1. marts 2011

Velkommen

Hej! Og velkommen til min billedbog.
Jeg har haft et par blogge i tidens løb og slettet dem igen pga. mangel på overskud og inspiration. Jeg har ikke blogget i et halvt år nu, men nu fik jeg pludselig lysten igen. Her på bloggen vil jeg fokusere på at blogge billeder, som jo siger mere end tusinde ord. Jeg vil udfolde mine kreative sider via bloggen igennem selvlavede billeder, stemningsfilm/kortfilm, tegninger og udtrykke mig med ord og tanker. Jeg har kaldt den min billedbog, fordi jeg elsker at tage billeder med mit Canon EOS 500D og gerne vil give hvert indlæg et eller flere gode billeder til at give dem det sidste pift af personlighed samt farver og følelser igennem billeder. Jeg håber, at I vil læse/kigge med, kommentere og nyde min blog, efterhånden som jeg får fyldt godt med indlæg på den. Hvis det ikke var for SRO, som jeg skal skrive på nu, ville jeg lægge flere billeder og indlæg ind, men jeg må desværre tilbage til arbejdet...
P.S. Jeg elsker ikke blot at blogge, men også at læse andres samt få inspiration. I er mere en velkomne til at præsentere mig for jeres blog, så jeg kan kigge forbi - og selvfølgelig også meget mere end velkomne til at læse med i min.