Der har været lidt stille på bloggen de sidste par uger. Siden sidst er et nyt år startet og nye muligheder og chancer er i sigte. Jeg er godt i gang med at holde mit nytårsforsæt og at nå min drømmevægt. Jeg har holdt en lille pause fra bloggen, hvilket jeg indimellem har brug for. Det sidste semester af 3.g er begyndt. Og inden længe er det omme. Der skal nok komme flere indlæg og billeder. Jeg kan se, at jeg har mistet to læsere. Jeg håber ikke, at det er pga. stilheden, der er været på bloggen de sidste 14 dage. Jeg har bare haft brug for at komme ordentligt i gang med skolen og fokusere på mit nytårsforsæt. Jeg er ved at komme ind i rytmen igen med lektier og afleveringer, så der vil snart være tid, overskud og inspiration til bloggen. Jeg elsker stadig at blogge og dele mine billeder med alle jer skønne læsere! Jeg håber, at I forstår. Jeg håber også for jer alle, at I er kommet rigtig godt ind i det nye år og at I nyder weekenden i fulde drag.
Viser opslag med etiketten inspiration. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten inspiration. Vis alle opslag
lørdag den 14. januar 2012
torsdag den 1. december 2011
Hello, December
Billederne med "Hello, December" foran et smukt sne - og julelandskab indtager www.weheartit.com, for det er jo den første December i dag. Jeg kan mærke julen nærme sig. Nu er der jul overalt i fjernsynet og de sidste julelys bliver hængt op udenfor, for nu er det december. En måned hvor børns hjerter banker hurtigere og hurtigere i optakten til juleaften, smiler og er glade, glæder sig mere end alt andet til at se julekalender hver aften. Der er en magi i luften, som kun kommer denne tid på året. Selvom jeg skal skrive SRP om 6 dage, vil jeg forsøge at afsætte tid til at hygge og se julekalender. December er også den måned, hvor jeg tænker allermest på, at jeg ikke er barn mere. Og jeg savner den tid så inderligt. En meget hyggelig og glædelig måned, men også fyldt med nostalgi i hvert hjørne af mit sind. Dog tænkte jeg mere på det store savn af barndommen og det tab, det er, at den er væk sidste år, men i år er det ikke slemt. Jeg har trods alt også SRP at tænke på - det er nok derfor. Uanset hvad, ønsker jeg jer en glædelig første december!!
fredag den 5. august 2011
Magi
Jeg har været helt opslugt af Harry Potter, siden jeg så Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 i biografen (se mit indlæg om filmen her). Som jeg skrev i det tideligere indlæg, har jeg ikke læst bøgerne, men det fik jeg ændret på sidste lørdag, hvor jeg startede på Harry Potter og De Vises Sten. Jeg blev så opslugt, at jeg fik læst 1'eren, 2'eren og 3'eren på 4 dage. Jeg er lige nu i gang med Harry Potter og Flammernes Pokal og er nået til side 235. Jeg er blevet helt betaget af Hogwarts, magien, det sjove slik og mad, de spiser og alle de fag, de studerer. Det er noget helt andet at læse bøgerne end at se filmene. Jeg ville nu helst læse dem på engelsk, så jeg regner med at finde en, jeg kan låne resten af seriens bøger på engelsk af (de danske har jeg lånt af Camilla). Der er bare nogle navne, der vil lyde meget bedre på engelsk og generelt er jeg bare mest til at læse originalsproget af en bog i stedet for en oversat version.
Jeg ville ønske, Harry Potter var baseret på en ægte historie og at jeg også kunne vente et brev fra Hogwarts, sendt af en ugle, med et pensum, der kræver at jeg besøger Diagonalstræde for at få anskaffet de ting ,jeg skal have. Jeg er desuden helt betaget af (det var jeg nu også under filmene) Hogwarts med de store korridorer, talende portrætmalerier, svævende lys i spisesalen, mad der tryller sig frem af sig selv, opholdsstuer med sofaer og en stor pejs, sovesale med himmelsenge. Og så er jeg desuden blevet helt betaget af Draco Malfoy - den slemme dreng - også kaldt Tom Felton. Jeg har fået lidt af et "celebrity crush" på ham og jeg havde en drøm om ham i nat!
Jeg beundrer J.K. Rowling og kan slet ikke forstå, at man kan skrive så godt. Harry Potter bøgerne er og bliver den bedste serie af bøger, der nogensinde af skrevet. Helt fantastisk og magisk. Det er så trist, at det er slut. Men magien vil leve videre i os alle.
søndag den 3. juli 2011
Aktiv afslapning
Jeg har indtil videre brugt sommerferien på aktiv afslapning. Jeg er på sundheds/slankekur og får spist sundt og fornuftigt og drukket en masse vand. Jeg får også cyklet og løbet. Jeg har endelig tid til frilæsning og er i gang med Bogtyven, som stærkt kan anbefales og som jeg snart er færdig med. Kort sagt hygger jeg mig rigtig meget og har dejlig god tid til både at dase, men også at gøre de ting, jeg elsker som fx at spille klaver, at tage billeder og at tegne. Vejret må godt blive lidt bedre snart/nu, for jeg har planer med veninder om Djurs Sommerland, bål og hygge på stranden, picnic i en park eller en skov samt at lave masser af photoshoots, billeder og lave sommerfilm ude i det fri. Jeg nyder sommerferien fuldt ud og er lykkelig over, at der er stadig mange dage og uger til gode.
onsdag den 22. juni 2011
Sommerferie
Der findes ingen bedre følelse, end når den sidste eksamen eller årsprøve inden sommerferien er overstået. Den følelser driver nu gennem hele min krop og det føles skønt. Jeg er klar til at lade solen skinne, fuglene synge i kor, at hoppe rundt i strandsand og sidde på badebroen, kigge på havet, dufte, lytte, tænke, inspirere og blive inspireret. Og så er der grillmad, lyden af børn der leger, bare tæer i nyslået græs, gode bøger under sol og blå himmel. Sanserne er livlige, når det er sommer. Nu er det sommerferie, jeg vil tænke på alt andet end skole, karakterer, årsprøver... Nu er det sommer, det er sol, det er glæde. Mit kamera og jeg skal på mange udflugter, min frilæsningsbog skal åbnes og læses, for nu er der tid. Nu er det sommerferie!
torsdag den 16. juni 2011
Mangel på inspiration
Når man læser til årsprøver og eksaminer eller bare tænker på det, kan det godt medføre til træthed, lavt overskud og at den del af ens hjerne, der indeholder inspiration og fantasi står på stand-by. Mit hoved indeholder stort set kun tanker om, hvornår jeg skal læse hvad og hvordan og hvorledes. Jeg elsker at blogge, at fotografere er min passion og jeg har mange idéer til photoshoots og har sågar bestilt en veninde til at være model for mig, så jeg kan tage nogle inspirerende billeder. Jeg er så glad for jer, der kigger med i mit lille blogunivers, og det er derfor, jeg vil minde jer om, at jeg er på vej. På vej til at få overskuden tilbage, inspirationen, fantasien til at tage og redigere billeder. Snart er det sommerferie og så er der masser af tid til at tage og redigere billeder. Meget snart. Godnat, skønne læsere, sov godt!
tirsdag den 14. juni 2011
Glæde og lettelse
Hvor bliver man dog ramt af et glædesrus, når en eksamen er overstået. Jeg har godt nok et helt gymnasieår endnu og det kan godt være hårdt og stressende indimellem, men jeg bliver glad og stolt af mig selv, når det er overstået. Jeg er ikke den type, der skriver karakterer på facebook og blog og generelt ikke den type, der råber op om det uanset, om det er gået godt eller ej. Følelsen af at have overstået og bestået en eksamen er fantastisk og det er den jeg sætter pris på. Jeg vil ikke bedømmes på tal, men på andre mere betydningsfulde ting. Når jeg når dertil, hvor jeg får huen på hovedet, bliver glæden endnu større. En årsprøve i AT og så er det sommerferie. Hvor føles det dog skønt! Billederne illustrerer rimelig meget, hvordan jeg føler, når en eksamen er overstået. Hav en god dag alle sammen. Nu vil jeg bruge min tirsdag på at tænke på alt andet end årsprøver, eksaminer, karakterer og læsning. Det må vente til i morgen.
onsdag den 8. juni 2011
Lyset er på vej
Der er lidt stille i mit blogunivers. Jeg læser, jeg ser fjernsyn og venter ihærdigt på at komme til eksamen, så jeg kan få det overstået og komme videre. Tiden går lidt langsomt og jeg tænker i relgionsfaglige begreber for tiden. Undskyld mit fravær, jeg vender stærkt tilbage med masser af billeder, når læseperioden er forbi. Min "Faste læsere"-gadget er lidt underlig nogle gange. Og så har jeg mistet 2 faste læsere. Jeg ved ikke lige helt hvorfor. Jeg er glad for jer, der læser med! Masser af knus og kram til jer! Held og lykke med eksaminer, læsning eller hvad I nu laver i denne tid. Lyset, inspirationen, tiden, kameraet i hånden konstant og mit kreative sind vender snart tilbage.
søndag den 29. maj 2011
Kameraet, min bedste ven
Her er nogle dejlige, fantastiske inspirationsbilleder, som en opfrisker, da jeg ikke har blogget siden i torsdags. Nu når synopsen er ude af verden og skuldrene er nede igen, regner jeg med at lave en photosession i morgen eller overmorgen.
onsdag den 25. maj 2011
Abonner på:
Opslag (Atom)






















































