Jeg har ikke været på min anden blog, delirous, i lang tid og er kommet meget bag ud med mine daglige billeder samt mistet et par læsere på den blog, har jeg valgt at lukke den ned. Det er også nemmere og mere overskueligt for mig at holde styr på og koncentrere mig om én blog. Jeg helt sikkert Min billedbog, hvor jeg har en masse dejlige, skønne faste læsere og en større frihed til både at blogge indlæg spækfyldt med billeder, men også inspirationsbilleder, videoer og hvad jeg nu ellers har på hjerte at blogge. Jeg har valgt at dedikere dette indlæg min anden blog, som jeg sletter om et par dage. Her er nogle billeder fra min anden blog:
fredag den 23. september 2011
onsdag den 21. september 2011
Den Gamle By
Nu er det jo længe siden, at jeg har blogget, så nu får I en ordentlig stak billeder fra Den Gamle By, som jeg besøgte i lørdags. Den gamle by er så hyggelig at gå rundt i. Det er som en rejse tilbage i tiden med brostensstræder, udstilling af legetøj fra gamle dage, bageren rundt om hjørnet med duftene nybagte kager, der står på kagefade i vinduet. Den gamle by er helt sikkert et besøg værd. Endnu hyggeligere er den, når der er sne på vejene og julestemningen flyver rundt i luften.
tirsdag den 20. september 2011
Long time no see
Hej alle mine fantastiske, dejlige, kære, elskede læsere! Jeg er tilbage. Jeg har lige fået min Macbook igen. Den var til noget reparation (ikke software, men bunddeksel og display er blevet skiftet ud og nu er den som nyfødt), men nu har jeg langt om længe min kære Macbook i hænderne igen. Jeg var i Den Gamle By i lørdags, hvor jeg fik taget nogle rigtig fine billeder, som jeg har tænkt mig at vise jer i morgen, da det er ved at være lidt halvsent nu. Men jeg fik bare sådan lyst til at blogge igen. Bare vise jer nogle billeder og sige hej. Og sige tak fordi I er så fantastiske og tålmodige. Det er over en måned siden, at jeg bloggede sidst og I har alligevel holdt med mig. Tusind tak! Det er dejligt at komme tilbage uden at antallet af læsere er faldet gevaldigt.
Jeg er jo kommet godt i gang med 3.g nu, men det kan også mærkes, at jeg går i 3.g. Underforstået, flere krav og forventninger, flere lektier, flere lektioner og naturligvis også flere afleveringer. Jeg har lidt stress på med en kemiaflevering, som skulle være afleveret i går, men som jeg ikke har lavet samt AT8 synopsis, som skal afleveres på mandag. Jeg er også begyndt til Fitness og træner regelmæssigt, hvilket er super skønt. Derudover vil jeg også gerne spille guitar, klaver og synge samt tage billeder, som jo lidt hører med til bloggen også - kort sagt dyrke de ting, som jeg elsker. Jeg har gerne villet ind i en god rytme med både at have tid til at blogge, dyrke musik, fitness samt passe skolen. Derfor har jeg holdt en lang pause. Jeg er dog ikke kommet helt ind i rytmen endnu, men det skal nok komme.
Jeg følte bare lige for et lille indlæg med et "hej" og et "tak, skønne læsere, for ikke at droppe mig". Der kommer i hvert fald et indlæg i morgen med nogle billeder. Så ser vi, om jeg lige må holde en uges eller to pauser her nu, hvor jeg har en del skoleting samt Fitness at holde styr på. Jeg ville bare lige sikre jer om, at jeg stadig lever. Og så skal jeg forresten til Italien i efterårsferien, så under alle omstændigheder kan I være sikre på nogle billeder fra den tur. Jeg håber, at I har det godt alle sammen og endnu engang tak. I er alt for søde! Godaften og godnat, når den tid nu kommer for jer.
fredag den 5. august 2011
Pause
Vi kender alle det med, at vi har brug for pauser. Nogle gange kan det være for skole og lektier, andre gange fra sociale aktiviteter, jobbet kan også give en lyst til at sætte det hele på pause et par dage, uger eller måneder. Det afhænger af, hvor vi står i vores liv. Hvordan vi har det, hvad vi vil, hvad vi skal. Jeg lægger under med nogle planer om at få nogle nye vaner ind i mit liv, hvilket jeg nok ikke er den eneste, der har ønsket at få indimellem. Jeg har mestret den med kun at spise sundt, undgå alkohol, slik, chips, chokolade, sodavand (som jeg dog aldrig drikker) osv. Jeg løber, cykler og ruller på mine rulleskøjter flere gange om ugen, og når jeg skal til at starte i skole på tirsdag, kommer jeg til at cykle til og fra skole hver dag (det svarer til i alt ca. 10km). Det er ikke de vaner, jeg vil ændrer på eller få nogle af. Det er nogle andre og noget mere personligt.
For at få mulighed og overskud til at arbejde på det, vil jeg holde en pause fra Facebook, YouTube og Blogspot, som er de sider, jeg bruger tid på, når jeg sidder ved computeren. Jeg har brug for at fokusere på det, jeg vil opnå og for at kunne se mine mål i et skarpt lys, har jeg brug for en pause fra alt det internetspas. Jeg elsker at blogge. Jeg synes, det er rigtig hyggeligt - især at læse andres blogge også. Jeg har bare nået et punkt, hvor jeg vil holde en pause fra det hele. Jeg regner også med at holde en pause fra min anden blog.
Jeg håber ikke, at I forlader mig i denne stund. Jeg håber, I kan følge mig og forstå mine beslutninger. Jeg håber på at vende tilbage, men jeg vil i hvert fald i mindst en uge holde en pause fra internettet og fokusere på det, jeg nu skal fokusere på. Så vil jeg se, hvordan jeg kan få struktureret det hele, således at jeg kan afsætte en smule tid til blogging. Jeg ved ikke, om jeg dropper det hele for at starte helt på en frisk eller om jeg vender tilbage en frisk tilstand. Det vil tiden vise. I er nogle dejlige læsere og I er med til at gøre det endnu sjovere at blogge. Jeg håber, at I har nydt sommerferien og stadig nyder det, der er tilbage. I må have en dejlig aften og sove godt til den tid.
Magi
Jeg har været helt opslugt af Harry Potter, siden jeg så Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 i biografen (se mit indlæg om filmen her). Som jeg skrev i det tideligere indlæg, har jeg ikke læst bøgerne, men det fik jeg ændret på sidste lørdag, hvor jeg startede på Harry Potter og De Vises Sten. Jeg blev så opslugt, at jeg fik læst 1'eren, 2'eren og 3'eren på 4 dage. Jeg er lige nu i gang med Harry Potter og Flammernes Pokal og er nået til side 235. Jeg er blevet helt betaget af Hogwarts, magien, det sjove slik og mad, de spiser og alle de fag, de studerer. Det er noget helt andet at læse bøgerne end at se filmene. Jeg ville nu helst læse dem på engelsk, så jeg regner med at finde en, jeg kan låne resten af seriens bøger på engelsk af (de danske har jeg lånt af Camilla). Der er bare nogle navne, der vil lyde meget bedre på engelsk og generelt er jeg bare mest til at læse originalsproget af en bog i stedet for en oversat version.
Jeg ville ønske, Harry Potter var baseret på en ægte historie og at jeg også kunne vente et brev fra Hogwarts, sendt af en ugle, med et pensum, der kræver at jeg besøger Diagonalstræde for at få anskaffet de ting ,jeg skal have. Jeg er desuden helt betaget af (det var jeg nu også under filmene) Hogwarts med de store korridorer, talende portrætmalerier, svævende lys i spisesalen, mad der tryller sig frem af sig selv, opholdsstuer med sofaer og en stor pejs, sovesale med himmelsenge. Og så er jeg desuden blevet helt betaget af Draco Malfoy - den slemme dreng - også kaldt Tom Felton. Jeg har fået lidt af et "celebrity crush" på ham og jeg havde en drøm om ham i nat!
Jeg beundrer J.K. Rowling og kan slet ikke forstå, at man kan skrive så godt. Harry Potter bøgerne er og bliver den bedste serie af bøger, der nogensinde af skrevet. Helt fantastisk og magisk. Det er så trist, at det er slut. Men magien vil leve videre i os alle.
mandag den 1. august 2011
Familie
Støtte, kærlighed, troværdighed. Dem, man altid kan stole på og regne med. Min mormor døde et halv år efter jeg blev født. Hun døde i en tidlig alder og min mor har fortalt mig meget om, hvor meget hun elskede mig, da hun holdt mig i sine arme, fordi jeg var den første pige i min mors familie. Min farfar nåede jeg aldrig at se, som jeg også hører mange gode historier og ting om. Jeg har egentlig ikke noget nært forhold til bedsteforældre, som jeg hører om mange andre, der har. Jeg kan ikke sidde i timevis og snakke personligt og om alt og intet med mine bedsteforældre. Men mine to små kusiner (henholdsvis 12 og 8 år, som desværre bor helt over på Sjælland) har jeg et nært forhold til. Jeg holder meget af de to tøser og deres forældre er også super rare. Jeg føler mig altid velkommen og hjemme i deres hjem og godt tilpas i deres selvskab. De to dejlige kusiner betyder meget for mig, da de virkelig udstråler en glæde og at de også gengælder min kærlighed til dem. Jeg er altid glad, når jeg leger rundt med tøserne og snakker om alt og intet med dem. Billederne ovenfor er billeder fra sidste uge, hvor de lige var på besøg en aften, overnattede og blev her til den følgende eftermiddag. Det betyder meget for mig, at jeg har noget familie, som jeg har et nært og venskabeligt forhold til og det har jeg med disse tøser og deres forældre. Jeg skal måske ud og rejse med dem i juleferien. Hvis jeg er heldig, kan det være, at jeg tager med de to tøser til Disneyland Paris sammen med min moster i efterårsferien.
The City Limits
Der er virkelig nogle, der ude på vimeo.com, der bærer inde med en masse talent. Wauw. Og musikken passer jo perfekt til.
Abonner på:
Opslag (Atom)



























































