søndag den 27. november 2011

1. søndag i advent

Så blev det 1. søndag i advent. November forsvant hurtigt med vinens kraftige susen (apropos vind - blæser det ikke en smule i dag eller er det bare mig?). I dag fik jeg givet min mor en adventsgave: 3 æsker med udendørs julelys hhv. et net, en kæde og tre diodetræer. Vi fik dem hængt op i dag, og det begynder at ligne jul omkring vores hus nu. Udendørs julelys gør virkelig noget ved hyggen og glæden i denne meget mørke tid. I dag har jeg fået læst lidt lektier og ellers bare slappet af og hængt lys op udenfor. Der er så småt blevet pyntet lidt op rundt omkring, der er ild i pejsen, regnen og vinden suser imod de stakkels hjælpeløse vinduer og får hele huset til at virke som om, det kunne flyve væk, når som helst. Det knaser og knirker, men det er nu lidt hyggeligt på en eller anden måde, selvom det er temmeligt kraftigt. Forresten - af min mor fik jeg i adventsgave en indendørs lyskæde (som i kan se på billederne ovenfor - lyskæden med de søde, runde kugler), som jeg har ønsket mig i lang tid. Den kunne både fåes i regnbuens farver og hvid - og jeg kunne simpelthen ikke bestemme mig. Men nu fik jeg den med farverne, og jeg er ganske tilfreds. Den bringer virkelig noget hygge og glade farver til mit værelse. Jeg fik også en dåse med udstikkere, som jeg også har snakket om, jeg ville have nogle flere af.  Nu vil jeg kigge lidt videre på nogle lektier og nyde den sidste del af søndagen. 

2 kommentarer:

Camilla Laursen sagde ...

Elsker julelys! :p

MariaDue sagde ...

årh et hyggeligt indlæg :O