søndag den 13. november 2011

December måned

Glade jul, dejlige jul - intet slår den følelse, man får, når det´december. Snart - forhåbentlig - ville vi se et flot hvidt lag af smukt, glitrende sne, som vil dæmpe alle naturens lyde og ligge sig flot på hver gren, på hvert hustag - over det hele. Der er noget magisk, noget specielt ved tiden i december op til jul. Der spreder sig en glæde hos alle - uanset alder - og en tryghed. Der pyntes, der sættes lys op udenfor, der bages julekager i storemængder i fællesskab. Duften, lyden, smagen, synet, følelsen af december måned - sanserne sættes i gang og når sneen falder, skabes den helt rigtige stemning. Det er koldt, det er vådt, men det er noget af det mest hyggeligste. En aften-gåtur med sne, der knirker under fødderne og så de mange pyntede, lysende stakitter, buske og tagrender, der lyser de mørke aftener op. Og når man så kommer hjem, så er der varm kakao, tæpper og bagning indenfor. 

For at påbegynde stemningen lidt på forhånd, da jeg pludselig følte mig i jule/hygge/glæder-mig-til-december-humør, vil jeg sætte nogle billeder ind, som Camilla og jeg tog sidste år. Det var super hyggeligt! Jeg bliver så glad af at kigge på de billeder. Jeg glæder mig til december. Dog kommer halvdelen af min december måned til at gå med at få skrevet studieretningsprojektet... Men det går nok! Her er de skønne billeder fra sidste år. Hav en skøn aften!
P.S. Jeg savner dig, Camilla!

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

fedt at du har lagt sne-billeder ud og julebilleder ud...elsker sne, og jule billeder! der erså meget stemning og hygge over dem..lidt tidligt, men MUMS! elsker hyggen

Camilla Laursen sagde ...

åååårgh, det var en god dag! :p

Mette sagde ...

Ej hvor er det hyggeligt :) Nu glæder jeg mig helt til jul ;)

- Nhu Q. Ngoc Do + Cecilie V. Nguyen♥ sagde ...

hej, super fed blog! jeg tænkte om du ikke også ville kigge forbi og evt blive fastlæser?
//Cecilie Nguyen
www.nhuogvansblog.blogspot.com

Nanna sagde ...

Nu glæder jeg mig også helt til december, mere end jeg gjorde i forvejen. Jeg glæder mig til julehygge og sne. Og alt det andet der hører til.
- Super fed blog, med mange skønne billeder :)

Du må meget gerne kigge forbi min blog d;

Sandra sagde ...

Frida: Jul og december er nemlig lig med en masse hygge og god stemning. Jeg tænkte, at nu var alle butikkerne godt i gang med pynt og salg af juleslik, så hvorfor ikke? Som en lille optakt - bare fordi det ér sådan en skøn tid ;) Og det er jo kun en gang om året, ikke?

Camilla: Ja, det var nemlig så. Sådan en må vi have igen, når der engang er kommet en masse sne. Det var rigtig hyggeligt!

Mette: Jubii! :) Og ja - det var rigtig hyggeligt. Julebag og leg i sne - så bliver det ikke bedre!

Nhu Q. Ngoc Do + Cecilie V. Nguyen♥: Mange tak skal du have! Jeg vil da med glæde lige kigge forbi, når jeg får tid :)

Nanna: Dejligt at høre! Det er en skønherlig tid, som man bare skal nyde til fulde imens den er der! Tusind tak - sikke en dejlig kompliment! Jeg vil da lige tage et kig forbi din blog også, når jeg lige får tid en gang :)