lørdag den 15. oktober 2011

Efterårsfarver og kvidrende fugle

Efteråret er så smuk en årstid med alle dets mange nuancer af farver på blade. Fuglene flokkes og flyver omkring. Flokke af gråspurveunger kvidrer sødt og forsigtigt i hver busk, gemt væk bag bladende, men flyver så pludselig frem. Temperaturen er faldet, trods himlen ser sommerlig ud og der er en frisk duft af efterår i luften. Bunker af blade ligger rundt omkring under træer og buske og de runde bær skinner på buskene og det flotte orange-gule skær. Smuk er efteråret, kold, men smuk. Jeg blev lige inspireret af efteråret og farverne udenfor, da jeg kiggede ud af vinduet, så jeg besluttede mig for at tage nogle billeder, nu da bloggen bliver tavs i den kommende uge, hvor jeg vil befinde mig i de sydlige regioner.

Vado a Italia

Hej mine dejlige, kære faste læsere! Nu blev det endelig efterårsferie og så skulle man lige tro, at jeg skulle være klar til at blogge lidt igen, da jeg ikke har blogget i en hel uge. Det har været en travl og hektisk uge med mange lektier og ting at se til, så nu er det velfortjent og tiltrængt med ferie.

 Jeg blev for et godt stykke tid siden inviteret til at komme med til Italien af min onkel, hans kone og den ene af deres to døtre på 12 år. Deres anden datter på 9 ville ikke med til Italien alligevel, da hun meget hellere ville til Bornholm sammen med sin klasse. De tænkte derfor, at de måske kunne bytte hendes billet om til en voksenbillet, som jeg så kunne få og komme med til Italien. Det kunne de dog ikke, men jeg kommer med alligevel. De glæder sig ligeså meget som jeg, og jeg tror det bliver rigtig hyggeligt. Vi skal bo på en vingård i en landsby - Panicarle - som ejes af nogle, de kender, og de lejer den ud. Min onkel har lovet, at vi som tak hjælper med at plukke lidt vindruer for dem. Det lyder super hyggeligt! Vi har også vores helt egen bil (eller det er så lånt af de ejere der også), som vi kan køre rundt med. Vi skal også til Rom en af dagene. Der har jeg været med 9. klasse i en uge og jeg vil super gerne derhen igen, så det er bare fedt! 
Da jeg kiggede på vejrudsigten dernede for en uge siden, var den helt oppe ved de 28-29 grader, men den er (desværre) faldet lidt siden da og det er mega surt. Jeg ville SÅ gerne have haft 28-29 grader, en masse varme, en masse sol. Men jeg må få det bedste ud af det alligevel. Det er i det mindste ikke 10-12 grader ligesom her i Danmark. Men jeg glæder mig  da rigtig meget! Jeg tager af sted i morgen tidlig og det første vi skal derovre er allerede planlagt. Når vi lander, skal vi afsted imod en strand. Ud og bade og sole os - nyde at graderne er i den højere ende. Jeg håber på, at vejret vil være med os, så jeg kan bruge alt det sommertøj, jeg allerede har pakket. Jeg kommer nok hjem med en masse billeder, som jeg vil dele med jer. 

God efterårsferie til jer alle!

fredag den 7. oktober 2011

Windy Autumn

Dette er en stemnings/naturfilm fra sidste efterår, som var den ganske første video, jeg fik klippet sammen med optagelser fra mit - dengang - nye spejlreflekskamera. Jeg lagde videoen ind på Vimeo for lidt under et år siden, men jeg fik den aldrig postet på min blog, og da vi jo er ved et temmeligt tydeligt sæsonskifte, så tænkte jeg, det ville være passende at poste den på bloggen nu. Der kommer nok også en ny efterårsfilm en anden dag, og I kan også meget snart regne med nogle efterårsbilleder. Hav en dejlig fredag alle sammen!



P.S. Jeg har for et lille stykke tid siden fået lavet mig en bruger på www.weheartit.com, så hvis I også har en bruger der, er I meget venlige til at præsentere mig for jeres profil og evt. følge min, hvis I vil. I kan komme hen til min profil eller "my heart" ved at trykke HER.

mandag den 3. oktober 2011

Mr. Tom Felton

1 - 2 - 3 - 4 - 5
Also known as Draco Malfoy fra Harry Potter filmene. Also known as den mest overdrevet lækre, utroligt charmerende (især med sin britiske accent - åh, hvor jeg dog elsker den), sødeste, flotteste, lækreste, hotteste fyr på hele jordkloden. Jeg må indrømme, jeg har fået et kæmpe celebrity crush på ham der Tom Felton. Han er erobret mit hoved, og jeg skal virkelig koncentrere mig for ikke at tænke på hans søde smil, flotte øjne, charmerende stemme, lækre krop. Han er i mine drømme om natten. Jeg kan desværre ikke styre mine drømme, men hvis det stod til mig, så var han med i alle mine drømme hele natten. Jeg er simpelthen smeltet ned i mit sengelagen de morgener, hvor jeg vågner op bevidst om, at jeg har drømt om Tom Felton. Jeg håber engang, at jeg får lov til at møde ham. Og ja, jeg ved godt, at han har en kæreste. Jade Olivia - tsk! Jeg skal nok få fat i ham engang. Nej, men man har vel lov til at være en fjollet, piget tøs, der er fuldstændig smaskforelsket i en lækker kendis. Han er aaaalt for lækker! Jeg kunne blive ved med at dagdrømme om ham på skrift, men det bliver nok træls at høre på i længden for jer. Men jeg fik bare lige lyst til at dedikere et indlæg til mit store celebrity crush med et par lækre billeder, der er lige til at spise. Jeg håber, at jeg vil drømme om ham i nat! Har I/har i nogen sinde haft et celebrity crush? Hvis ja, på hvem?

søndag den 2. oktober 2011

Egå Marina

Der er noget utrolig hyggeligt at gå rundt blandt de mange sejlskibe, der spejler sig i havets blågrønne vand. Mærke roen, der befinder sig på hvert skridt man tager. De små caféer og kiosker langs gaden. Duften af hav. Og sådan en dag som i går, hvor jeg var derhenne for at gå mig en tur og tage nogle billeder, så bliver det vidst ikke bedre, når den smukke himmel lader sig fremtræde helt klar og blå og solen står højt på himlen og varmer hele kroppen. Sikke et hyggeligt sted at gå på en dejlig varm sommer dag med sit elskede kamera.

lørdag den 1. oktober 2011

At være mig

Hvad indebærer det at være mig? Det er et godt spørgsmål. Det har jeg brugt mange år på at finde ud af og en skønne dag er jeg sikker på, at jeg sort på hvidt kan skrive - mere eller mindre - hvem jeg er. Hvad kan jeg lide? Hvad kan jeg ikke fordrage? Og hvorfor? Hvad er min yndlingsfarve? Hvad tænder jeg på? Der er meget, der kan definere en som person. Vi bruger alle i vores unge år tid på at afprøve, teste og lege med forskellige måder at gøre tingene på. Vi prøver at overskride grænser og gøre det forbudte, vi fortryder og vi lærer dermed af vores fejl. De situationer vi ikke fortryder, lærer vi også af. Vi lærer noget om os selv.

Så hvad er meningen med dette indlæg. Jo. Det slog som et lyn ned fra himlen i dag for mig og jeg indså noget, som jeg skulle have gjort for længe siden. Jeg havde i forvejen besluttet mig for at afbestille billetten til festen i går, men en veninde overtalte mig til at tage med, og det gjorde jeg. Men jeg fortrød. Det var ikke en dårlig fest, det var da hyggeligt nok. Bortset fra at jeg kastede lidt op, da jeg kom hjem, så var det fint nok. Men pointen er, at jeg startede med at prøve at drikke i 1.g, da jeg havde været fuldstændig kritisk og åben om mit had til alkohol på efterskolen, og det ødelagde en masse. Jeg besluttede mig for at prøve. Og efterhånden blev det noget, som jeg tænkte, jeg jo måtte gøre. Jeg går i gymnasiet, jeg er ung, jeg vil gå glip af for mange fester, hvis jeg ikke drikker. For ikke at drikke er for mig ensbetydende med, at jeg ikke kommer til fester med alkohol. Jeg kan ikke have det sjovt som ædru, når folk går berusede omkring mig. Jeg kan sagtens have det sjovt uden alkohol. Jeg har det faktisk meget sjovere uden alkohol. Men som ædru bryder jeg mig ikke om at se på eller være sammen med fulde mennesker. 

Længe har der siddet den pige i mig fra efterskolen, som ikke brød sig om det at drikke sig fuld og at folk gør det, men hun har siddet gemt inde i mig og har gerne villet ud. Det kom hun i dag. Hende den fornuftige, kristne, alkoholafvisende, glade, gode pige. Hun kom frem. Og det har gjort mig glad. Det er jo hende, der er mig. Jeg vil opfatte disse to år af mit liv, hvor jeg har prøvet at drikke alkohol, som en test for mig. Jeg ville prøve og se, hvad det gik ud på og den dag i dag, lige nu, har jeg fundet ud af, at det skal jeg ikke. Jeg vil ikke drikke. Det er jo ikke mig. Det er noget, jeg har bildt mig ind og blot har villet holde fast i, for ellers ville jeg føle mig udenfor, da jeg dermed ikke ville komme med til fester. Men nu har jeg sat min hånd i bordet. Det er slut. Og jeg ved at Gud nok skal tilgive mig, for jeg angrer. 

Jeg har aldrig følt mig så lettet, som jeg gør nu. Det er som om, der var en del af mig, der var forsvundet, og som jeg nu har fundet. Det er en fantastisk følelse. For det er jo sådan set det, jeg arbejder på. Jeg arbejder på at finde mig selv, på at være mig. For hvem er jeg? Jeg håber engang, at kunne besvare det spørgsmål uden tvivl, men lige nu kan jeg blot give et par brikker, som jeg har samlet i løbet af mit liv til det store puslespil, som jeg en gang regner med er samlet med de rigtige brikker.

tirsdag den 27. september 2011

Magisk Musik

Jeg skal love for, at denne mand kan spille klaver. Jeg elsker for det første Harry Potter bøgerne, filmen og magien. Hvem gør egentlig ikke det? Og musikken i Harry Potter er også noget, jeg elsker meget højt. Især det berømte tema, der høres allerede ved indledningen til første film, "Harry Potter and the Philosopher's Stone". Denne video stødte jeg på for et par uger siden, og i aften tænkte jeg, at den måtte jeg altså dele med jer. Jeg har hørt den alt for mange gange. Jeg elsker den! Og så hedder pianisten Harry!


I modsætning til Harry som spiller "Hedwig's Theme Variations", der får mig til at smile og grine, fordi det er så vildt og godt lavet. Men der er jo heller ikke noget bedre end at høre originalen og i den er der også mere af selve temaet med. Harry (ham der spiller i den ovenstående video) bruger blot den mest kendte frase af melodien. Den originale bringer også mange billeder og mindre frem fra filmene. Man kan næsten se det hele for sig ved blot at høre "Hedwig's Theme".


Så er der også et mere smukt og rørende tema, der altid for mine hår til at rejse sig, giver mig en klump i halsen og en lille tåre i øjenkrogen. Det er "Lily's Theme". Det tema, der bliver brugt i "Harry Potter and the Deathly Hallows" Part 1 + 2. Det var så underligt at høre den som intro og outro melodi, fordi man altid har været vandt til at høre "Hedwig's Theme", som kendetegner Harry Potter mest. Det er den, der minder en om sjov magi, Hogwarts og spænding. Men "Lily's Theme" bringer følelser frem. Det er den, der minder mig om, at nu er det enden. Nu er det for alvor. Nu er det ikke bare sjov, magi og ballade. Nu er det liv og død, kærlighed og had. Temaet kom frem indimellem i løbet af filmen og den fik mig til at græde hver gang. En rørende scene + rørende baggrundsmusik = Tårer der driver ned af kinderne på mig. Og så var det jo også, som vi alle ved the end of an era. Det er sjældent, at jeg bliver så dybt rørt og følelsesmæssigt påvirket af film, som jeg gjorde af "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"

fredag den 23. september 2011

Delirious

Jeg har ikke været på min anden blog, delirous, i lang tid og er kommet meget bag ud med mine daglige billeder samt mistet et par læsere på den blog, har jeg valgt at lukke den ned. Det er også nemmere og mere overskueligt for mig at holde styr på og koncentrere mig om én blog. Jeg helt sikkert Min billedbog, hvor jeg har en masse dejlige, skønne faste læsere og en større frihed til både at blogge indlæg spækfyldt med billeder, men også inspirationsbilleder, videoer og hvad jeg nu ellers har på hjerte at blogge. Jeg har valgt at dedikere dette indlæg min anden blog, som jeg sletter om et par dage. Her er nogle billeder fra min anden blog: