Viser opslag med etiketten voyage. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten voyage. Vis alle opslag

søndag den 19. februar 2012

Disneyland & Paris (del 2/2) - Paris

Oui, j'adore Paris! Paris er en helt fantastisk by! Jeg har kun været der en gang før denne. Og det var i 7 timer, grundet et stop på vej til Spanien med min storebrors fodboldhold, så jeg var heller ikke særlig gammel dengang. Faktisk temmelig lille. Og der nåede vi blot op i Eiffeltårnet og hen på en fransk restaurant. Jeg er blevet forelsket i Paris. I de flotte gader, de smukke altandesigns, de gamle, store flotte bygninger. Jeg er blevet (well, det var jeg også temmelig meget før) forelsket i det franske sprog og den måde franskmænd taler engelsk på. Jeg er blevet forelsket i tjeneren fra den frugtcafé, der lå lige overfor vores meget dyre luksushotel, som lå ca. 200m fra Triumfbuen (ja, min moster og hendes mand har mange penge, se billede 1). Han serverede den lækreste frosne yoghurt (se billede 6) for mig med jordbær og hindbær ved siden. MUMS til både yoghurten og ham selv. Han så ret godt ud. Og så snakkede han FRANSK! Og engelsk med fransk accent naturlivis. Altså, så bliver det heller ikke meget bedre. Jeg må skynde mig til Paris igen og skynde mig hen til den lækre tjen.. Frugtcafé! Jeg kom for anden gang op i Eiffeltårnet - helt op i toppen - og kiggede ud over fra den romantiske by. Vi nåede at se Triumfbuen og at stå på toppen af den. Vi nåede helt op til Eiffeltårnets top. Vi nåede også at se Notre Dame samt Pere Lechaise, hvor Frédérich Chopin og James Morrison blandt andre ligger begravet. En god tur, ganske kort, men ganske god, til den smukke by Paris, som jeg bestemt vil tilbage til snarrest muligt. 

lørdag den 18. februar 2012

Disneyland & Paris (del 1/2) - Disneyland

Glade børn med strålende øjne og smil, der når helt op til eiffeltårnet. Disneymusik over det hele i hvert enkelt lille hjørne i de store parker. Magien i luften. Børn, der holder deres forældre i hånden og den kærlighed og glæde, der kan mærkes overalt. At bo på Disneyland Hotel, som er det dyreste hotel i Disneyland og som ligger oven på selveste indgangen til en af parkerne. At vågne op hver morgen i et prinsesse slot, i en prinsesse seng og at hygge sig hele dagen i en magisk disneyverden, hvorefter man er så heldig at disneykaraktererne skiftevist kommer ind til restauranten ved aftensmaden på hotellet og laver sjov, krammer og vil have taget billeder. Det er noget helt specielt og hvor er jeg glad for at have oplevet det med mine yndlingskusiner på henholdsvis 9 og 12 år. Selve arrangørende og også deltagere i den store rejse til Disneyland og Paris var min moster og hendes mand. Det var en helt fantastisk tur og jeg kan ikke sige andet end tak for, at de ville arrangere den og gøre den til virkelighed. Disneyland er magisk. Det er blot at lade fantasien løbe. Med alle de små detaljer, der er på huse, lygtepæle, i forretningerne over det hele, er det blot af lade sig leve ind i det smukke univers og mærke nostalgien og glæden. Magien.

fredag den 10. februar 2012

Jeg rejser...

1 - 2
- i morgen tidlig. God vinterferie til jer om I også skal ud og rejse eller bare slappe af og nyde frihed og fritiden, der godt kan være svær at finde i hverdagene! Jeg glæder mig som et lille barn til i morgen tidlig. Det er meget tidligt om morgenen, jeg skal afsted. Så jeg skal tidligt i seng og tidligt op. Dejligt! Så behøver jeg ikke at vente længe. Jeg vil afsted - nu! Hvor bliver det bare skønt. Jeg glæder mig meget til at fortælle om rejsen, når jeg kommer hjem og højst sandsynligt med en masse flotte, magiske billeder af Disneyland samt Paris.

søndag den 30. oktober 2011

Billedspam fra Italien

I efterårsferien var jeg i Umbrien, Italien. Det var en meget speciel rejse i forhold til, hvad jeg er vandt til. Jeg er vandt til organiseret rejser, hvor vi ved, hvor vi skal hen og hvorfor, hvad der er værd og se og hvorfor det er værd at se det. Der er planlagt fra punkt til prikke. Der er også altid planlagt mindst én dag, hvor der ikke er planlagt noget - hvor der er frihed til blot at gå rundt og snuse til den by, man befinder sig i. På denne rejse med min onkel, hans kone og min dejlige kusine på 12 år (en af deres to døtre) var det helt anderledes. Her var der overhovedet ikke planlagt noget fra start til slut. Det var snusning, testning og blot synet af de forskellige begivenheder. Der var ikke noget historisk og kulturelt i den forstand, at man lærte noget nyt om landet, historien osv. Det var blot om at opleve naturen, kulturen, de små landsbyer, vi besøgte og snuse lidt til det hele. På vingården, hvor vi boede - i Panicale - plukkede vi oliven, hvilket var en af de hyggeligste og bedste ting ved turen derovre, da vi pludselig blev en del af det italienske, landlige liv. Vi var også i Rom en af dagene, hvor jeg var tilbage i 9. klasse. Der løb vi rundt fra seværdighed til seværdighed for at se så meget som muligt. Alt i alt var det en rigtig hyggelig tur - anderledes - men alt i alt en god tur med noget godt selskab ved min side. Naturen var rigtig smuk - vi var omringet af bakket/bjerget landskab og flotte træer, som vi ikke har her i Danmark. Jeg fik taget en masse billeder dernede, og jeg vil ikke forklare noget til billederne, blot lade jer se, dem jeg nu har udvalgt. Og forresten undskyld, dette indlæg først kom nu. Jeg har haft en lidt travl uge, men nu er indlægget her! Jeg håber også at I nød efterårsferien, så længe den nu varede. Hav en herlig søndag alle sammen!