lørdag den 15. oktober 2011

Vado a Italia

Hej mine dejlige, kære faste læsere! Nu blev det endelig efterårsferie og så skulle man lige tro, at jeg skulle være klar til at blogge lidt igen, da jeg ikke har blogget i en hel uge. Det har været en travl og hektisk uge med mange lektier og ting at se til, så nu er det velfortjent og tiltrængt med ferie.

 Jeg blev for et godt stykke tid siden inviteret til at komme med til Italien af min onkel, hans kone og den ene af deres to døtre på 12 år. Deres anden datter på 9 ville ikke med til Italien alligevel, da hun meget hellere ville til Bornholm sammen med sin klasse. De tænkte derfor, at de måske kunne bytte hendes billet om til en voksenbillet, som jeg så kunne få og komme med til Italien. Det kunne de dog ikke, men jeg kommer med alligevel. De glæder sig ligeså meget som jeg, og jeg tror det bliver rigtig hyggeligt. Vi skal bo på en vingård i en landsby - Panicarle - som ejes af nogle, de kender, og de lejer den ud. Min onkel har lovet, at vi som tak hjælper med at plukke lidt vindruer for dem. Det lyder super hyggeligt! Vi har også vores helt egen bil (eller det er så lånt af de ejere der også), som vi kan køre rundt med. Vi skal også til Rom en af dagene. Der har jeg været med 9. klasse i en uge og jeg vil super gerne derhen igen, så det er bare fedt! 
Da jeg kiggede på vejrudsigten dernede for en uge siden, var den helt oppe ved de 28-29 grader, men den er (desværre) faldet lidt siden da og det er mega surt. Jeg ville SÅ gerne have haft 28-29 grader, en masse varme, en masse sol. Men jeg må få det bedste ud af det alligevel. Det er i det mindste ikke 10-12 grader ligesom her i Danmark. Men jeg glæder mig  da rigtig meget! Jeg tager af sted i morgen tidlig og det første vi skal derovre er allerede planlagt. Når vi lander, skal vi afsted imod en strand. Ud og bade og sole os - nyde at graderne er i den højere ende. Jeg håber på, at vejret vil være med os, så jeg kan bruge alt det sommertøj, jeg allerede har pakket. Jeg kommer nok hjem med en masse billeder, som jeg vil dele med jer. 

God efterårsferie til jer alle!

3 kommentarer:

Malene sagde ...

Uff, det lyder godt. Ha' en skøn tur.

Tina D. sagde ...

Hvor er din onkel og tante bare awesome :-D Gid jeg også havde sådan nogle, der bare lige tog en med på ferie :-D GOD TUR!

Sandra sagde ...

Malene: Tusind tak :-)

Tina: De er super skønne :-) og MANGE TAK! ;)