Nu da det er sommerferie, har jeg taget alt mit tegnergrej frem, min frilæsningsbog ligger på sengen og kameraet er på kamerastativet. Det hele står klar og jeg har en masse inspiration og kreativitet, jeg gerne vil udtrykke og udfolde. Jeg har en hel liste med idéer til billeder og photoshoots, som jeg glæder mig rigtig meget til at vise jer.
torsdag den 23. juni 2011
onsdag den 22. juni 2011
Sommerferie
Der findes ingen bedre følelse, end når den sidste eksamen eller årsprøve inden sommerferien er overstået. Den følelser driver nu gennem hele min krop og det føles skønt. Jeg er klar til at lade solen skinne, fuglene synge i kor, at hoppe rundt i strandsand og sidde på badebroen, kigge på havet, dufte, lytte, tænke, inspirere og blive inspireret. Og så er der grillmad, lyden af børn der leger, bare tæer i nyslået græs, gode bøger under sol og blå himmel. Sanserne er livlige, når det er sommer. Nu er det sommerferie, jeg vil tænke på alt andet end skole, karakterer, årsprøver... Nu er det sommer, det er sol, det er glæde. Mit kamera og jeg skal på mange udflugter, min frilæsningsbog skal åbnes og læses, for nu er der tid. Nu er det sommerferie!
mandag den 20. juni 2011
Et himmelsk kunstværk
Når himlen er som i dag - fyldt med mørke og lyse skyer - så bliver det i sandhed til ét stort, helt fantastisk smukt kunstværk, der ikke kan sammenlignes med noget andet. Der er noget ved skyerne, som langsomt svæver langs den blå himmel og de skygger, der dannes på skyerne af solen. Mange tanker sættes i gang, når jeg sætter mig ud og kigger på det kæmpe kunstværk, der er over os. Først beundrer jeg det, derefter begynder jeg pludselig at kunne se skyerne som former af dyr og ansigter eller et lille hjerte måske. Jeg begynder også at tænke på livet og hvor små vi egentlig er. Når noget kan sætte sådan nogle tanker i gang, er det ægte kunst.
lørdag den 18. juni 2011
Rainy Day
Jeg fik samlet overskud og tid ved siden af læsningen til årsprøven til at lave en lille stemningsfilm. Jeg bliver altid så inspireret af regnen - lyden af dråberne, der rammer asfalten og de perfekt runde, reflekterende dråber på blomsterbladende. Der er noget helt specielt ved regnen. Min fantasi er i kog, mit jeg er i terapi og tankerne er på højkant, når de grå skyer på himlen græder. Regnen minder mig om barndommen - dengang man hoppede i vandpytter, legede i mudder, løb rundt med sin regnbueparaply og små gummistøvler, regnjakke og regnbukser. Regnen giver associationer til familiehygge, te, tæpper, stearinlys og åbnede vinduer for at kunne høre regnvejret udenfor.
torsdag den 16. juni 2011
Mangel på inspiration
Når man læser til årsprøver og eksaminer eller bare tænker på det, kan det godt medføre til træthed, lavt overskud og at den del af ens hjerne, der indeholder inspiration og fantasi står på stand-by. Mit hoved indeholder stort set kun tanker om, hvornår jeg skal læse hvad og hvordan og hvorledes. Jeg elsker at blogge, at fotografere er min passion og jeg har mange idéer til photoshoots og har sågar bestilt en veninde til at være model for mig, så jeg kan tage nogle inspirerende billeder. Jeg er så glad for jer, der kigger med i mit lille blogunivers, og det er derfor, jeg vil minde jer om, at jeg er på vej. På vej til at få overskuden tilbage, inspirationen, fantasien til at tage og redigere billeder. Snart er det sommerferie og så er der masser af tid til at tage og redigere billeder. Meget snart. Godnat, skønne læsere, sov godt!
onsdag den 15. juni 2011
Disneys søde toner
Findes der noget end de gode, klassiske Disneyfilm og deres smukke musik. Der er noget magisk ved sangene fra Disneyfilmene. Man kan pludselige mærke barnet inde i en - det glade, lille barn - der husker hvert et ord fra alle sangene.Jeg mærker et glædesrus, næsten ubeskriveligt, samtidig med lidt nostalgi og magi. Jeg har svært ved at vælge en yndlingssang fra Disney - og generelt svært ved at vælge yndlings, da alt og alle har hver deres jeg og charme. Her er et udpluk fra nogle søde og gode Disneysange, som jeg har valgt. Har I nogle yndlings-disneysange eller nogle, der ikke er blandt disse, som I specielt godt kan lide?
tirsdag den 14. juni 2011
Glæde og lettelse
Hvor bliver man dog ramt af et glædesrus, når en eksamen er overstået. Jeg har godt nok et helt gymnasieår endnu og det kan godt være hårdt og stressende indimellem, men jeg bliver glad og stolt af mig selv, når det er overstået. Jeg er ikke den type, der skriver karakterer på facebook og blog og generelt ikke den type, der råber op om det uanset, om det er gået godt eller ej. Følelsen af at have overstået og bestået en eksamen er fantastisk og det er den jeg sætter pris på. Jeg vil ikke bedømmes på tal, men på andre mere betydningsfulde ting. Når jeg når dertil, hvor jeg får huen på hovedet, bliver glæden endnu større. En årsprøve i AT og så er det sommerferie. Hvor føles det dog skønt! Billederne illustrerer rimelig meget, hvordan jeg føler, når en eksamen er overstået. Hav en god dag alle sammen. Nu vil jeg bruge min tirsdag på at tænke på alt andet end årsprøver, eksaminer, karakterer og læsning. Det må vente til i morgen.
søndag den 12. juni 2011
Abonner på:
Opslag (Atom)
















































