søndag den 19. februar 2012

Disneyland & Paris (del 2/2) - Paris

Oui, j'adore Paris! Paris er en helt fantastisk by! Jeg har kun været der en gang før denne. Og det var i 7 timer, grundet et stop på vej til Spanien med min storebrors fodboldhold, så jeg var heller ikke særlig gammel dengang. Faktisk temmelig lille. Og der nåede vi blot op i Eiffeltårnet og hen på en fransk restaurant. Jeg er blevet forelsket i Paris. I de flotte gader, de smukke altandesigns, de gamle, store flotte bygninger. Jeg er blevet (well, det var jeg også temmelig meget før) forelsket i det franske sprog og den måde franskmænd taler engelsk på. Jeg er blevet forelsket i tjeneren fra den frugtcafé, der lå lige overfor vores meget dyre luksushotel, som lå ca. 200m fra Triumfbuen (ja, min moster og hendes mand har mange penge, se billede 1). Han serverede den lækreste frosne yoghurt (se billede 6) for mig med jordbær og hindbær ved siden. MUMS til både yoghurten og ham selv. Han så ret godt ud. Og så snakkede han FRANSK! Og engelsk med fransk accent naturlivis. Altså, så bliver det heller ikke meget bedre. Jeg må skynde mig til Paris igen og skynde mig hen til den lækre tjen.. Frugtcafé! Jeg kom for anden gang op i Eiffeltårnet - helt op i toppen - og kiggede ud over fra den romantiske by. Vi nåede at se Triumfbuen og at stå på toppen af den. Vi nåede helt op til Eiffeltårnets top. Vi nåede også at se Notre Dame samt Pere Lechaise, hvor Frédérich Chopin og James Morrison blandt andre ligger begravet. En god tur, ganske kort, men ganske god, til den smukke by Paris, som jeg bestemt vil tilbage til snarrest muligt. 

lørdag den 18. februar 2012

Disneyland & Paris (del 1/2) - Disneyland

Glade børn med strålende øjne og smil, der når helt op til eiffeltårnet. Disneymusik over det hele i hvert enkelt lille hjørne i de store parker. Magien i luften. Børn, der holder deres forældre i hånden og den kærlighed og glæde, der kan mærkes overalt. At bo på Disneyland Hotel, som er det dyreste hotel i Disneyland og som ligger oven på selveste indgangen til en af parkerne. At vågne op hver morgen i et prinsesse slot, i en prinsesse seng og at hygge sig hele dagen i en magisk disneyverden, hvorefter man er så heldig at disneykaraktererne skiftevist kommer ind til restauranten ved aftensmaden på hotellet og laver sjov, krammer og vil have taget billeder. Det er noget helt specielt og hvor er jeg glad for at have oplevet det med mine yndlingskusiner på henholdsvis 9 og 12 år. Selve arrangørende og også deltagere i den store rejse til Disneyland og Paris var min moster og hendes mand. Det var en helt fantastisk tur og jeg kan ikke sige andet end tak for, at de ville arrangere den og gøre den til virkelighed. Disneyland er magisk. Det er blot at lade fantasien løbe. Med alle de små detaljer, der er på huse, lygtepæle, i forretningerne over det hele, er det blot af lade sig leve ind i det smukke univers og mærke nostalgien og glæden. Magien.

fredag den 10. februar 2012

Jeg rejser...

1 - 2
- i morgen tidlig. God vinterferie til jer om I også skal ud og rejse eller bare slappe af og nyde frihed og fritiden, der godt kan være svær at finde i hverdagene! Jeg glæder mig som et lille barn til i morgen tidlig. Det er meget tidligt om morgenen, jeg skal afsted. Så jeg skal tidligt i seng og tidligt op. Dejligt! Så behøver jeg ikke at vente længe. Jeg vil afsted - nu! Hvor bliver det bare skønt. Jeg glæder mig meget til at fortælle om rejsen, når jeg kommer hjem og højst sandsynligt med en masse flotte, magiske billeder af Disneyland samt Paris.

torsdag den 2. februar 2012

Face palm

Siden sidst har sneen dalet ned i moderate mængder og dækket land og by med smukt, glitrende sne. Man skulle tro, det var en evighed siden, jeg bloggede sidst, for sidst jeg bloggede, var det blot en smule frost, der havde lagt sig på det grønne græs. Ja, jeg ved godt, at det er lidt dobbeltmoralsk at sige, at man vil få blogget mere over så går der over en uge, før man kommer med et lille pip igen. Det undskylder jeg. Presset og de lange dage hænger over hovedet på mig. Jeg har en musikaflevering til i morgen, som skal færdiggøres samt lektier, der jo også skal passes og laves. Jeg træner så ofte som muligt og forsøger at nå mit mål - jeg er ikke langt igen. Men træning og slankekost samt lektier, afleveringer og planlægning af AT-eksamen hjælper ikke lige på overskuddet og dermed inspirationen. Jeg mangler tid, jeg mangler energi og inspiration til at blogge. Det er ikke fordi, jeg ikke vil. Som skrevet tideligere kan I dog regne med, at der kommer en god stak billeder på bloggen i vinterferien, når jeg altså kommer hjem. Det er et løfte, jeg ved, jeg kan holde. Men indtil inspirationen kommer igen, tiden og skuldrene falder lidt ned fra ørerne, vil jeg passe på med at love for meget. Jeg håber snart, at tiden vil komme.
Men lige nu vil jeg pakke mig godt ind i dyen, ligge mig til rette, slappe af og få lavet den musikaflevering, som blot venter på at blive lavet hurtigst muligt. Jeg vil forsøge ikke at stresse og prøve at tage det trin for trin med pauser. Stille og roligt. Under min varme dyne.

mandag den 23. januar 2012

Siden sidst har jeg...

Været dedikeret til mit slanke - og sundhedsprojekt og lavet sunde retter såsom denne, der består af brune ris med kylling, hakkede tomater med chili, rød peberfrugt, røde kidneybønner, hvidløg, rødløg, hønseboullion, stødt chili og lime, hvilket smager helt uimodståeligt godt.

Cyklet hver dag frem og tilbage til skole og Fitness i kedeligt vintervejr - regn, blæst og slud. Heldigvis har stierne været til at cykle på uden islag og store bunker sne, som vi så temmeligt meget af sidste vinter.


Skrevet dagbog (hvilket jeg også vil gøre lige om lidt) for at få styr på tanker og holde mig selv bevidst om forskellige ting, fx at holde mig til mit projekt om at spise sundt, holde mig fra kager + andet usundt (herunder også alkohol). Jeg har udover min dagbog også lavet en motivations - og inspirations"bog" (en notesblog), som jeg har fyldt med billeder af sunde kroppe, sund mad og sunde råd, hvilket virker fantastisk, når/hvis en fristelse skulle komme mig i møde eller hvis jeg overvejer at aflyse træningen en dag. Skrivningen i dagbogen foregår nu i min hyggelige hule af en seng, hvor jeg har hængt min baldakin over, som er lidt tøset og barnlig - jeg fik den for lang tid siden, da jeg var lidt yngre, men den er nu meget hyggelig!

"Været sammen med" min store kærlighed (som ikke ved, jeg eksisterer, men det skal han nok finde ud af en skønne dag) hver gang jeg har tændt computeren for enten at lave ingenting eller måske noget skolearbejde, som der skam ikke mangler noget af. Og det gør skam ikke noget at lave en masse arbejde og skrive noter på computeren, når blot min Tom er lige bag ved word-dokumentet. Mmmm! 

Mest af alt savnet at blogge. Savnet at tage billeder. At gå/løbe/hoppe rundt med mit elskede kamera og tage billeder af alt og intet, blive inspireret og blogge mine billeder. Jeg savner det. Og det kan jeg pludselig mærke, fordi jeg begynder så småt at få mere overskud efter al den motion, jeg har dyrket og de sunde vaner, jeg har fået indviet. Det hele er så småt begyndt at køre som det skal både hvad angår skole, motion og at holde stik til mit projekt. Jeg regner med at vende stærkt tilbage efter en periode, hvor bloggen har været temmelig stille. Jeg har savnet at blogge og at høre fra jer. Jeg glæder mig meget til at blogge lidt mere snart. Det har bare været hektisk med al den Fitness ved siden af skolen og skolekoret. Men jeg skal nok få tid til mere blogning fremover. Og jeg kan love jer for, at der kommer en god stak billeder i vinterferien. Bare vent!

lørdag den 14. januar 2012

Stilhed på bloggen

Der har været lidt stille på bloggen de sidste par uger. Siden sidst er et nyt år startet og nye muligheder og chancer er i sigte. Jeg er godt i gang med at holde mit nytårsforsæt og at nå min drømmevægt. Jeg har holdt en lille pause fra bloggen, hvilket jeg indimellem har brug for. Det sidste semester af 3.g er begyndt. Og inden længe er det omme. Der skal nok komme flere indlæg og billeder. Jeg kan se, at jeg har mistet to læsere. Jeg håber ikke, at det er pga. stilheden, der er været på bloggen de sidste 14 dage. Jeg har bare haft brug for at komme ordentligt i gang med skolen og fokusere på mit nytårsforsæt. Jeg er ved at komme ind i rytmen igen med lektier og afleveringer, så der vil snart være tid, overskud og inspiration til bloggen. Jeg elsker stadig at blogge og dele mine billeder med alle jer skønne læsere! Jeg håber, at I forstår. Jeg håber også for jer alle, at I er kommet rigtig godt ind i det nye år og at I nyder weekenden i fulde drag.