I efterårsferien var jeg i Umbrien, Italien. Det var en meget speciel rejse i forhold til, hvad jeg er vandt til. Jeg er vandt til organiseret rejser, hvor vi ved, hvor vi skal hen og hvorfor, hvad der er værd og se og hvorfor det er værd at se det. Der er planlagt fra punkt til prikke. Der er også altid planlagt mindst én dag, hvor der ikke er planlagt noget - hvor der er frihed til blot at gå rundt og snuse til den by, man befinder sig i. På denne rejse med min onkel, hans kone og min dejlige kusine på 12 år (en af deres to døtre) var det helt anderledes. Her var der overhovedet ikke planlagt noget fra start til slut. Det var snusning, testning og blot synet af de forskellige begivenheder. Der var ikke noget historisk og kulturelt i den forstand, at man lærte noget nyt om landet, historien osv. Det var blot om at opleve naturen, kulturen, de små landsbyer, vi besøgte og snuse lidt til det hele. På vingården, hvor vi boede - i Panicale - plukkede vi oliven, hvilket var en af de hyggeligste og bedste ting ved turen derovre, da vi pludselig blev en del af det italienske, landlige liv. Vi var også i Rom en af dagene, hvor jeg var tilbage i 9. klasse. Der løb vi rundt fra seværdighed til seværdighed for at se så meget som muligt. Alt i alt var det en rigtig hyggelig tur - anderledes - men alt i alt en god tur med noget godt selskab ved min side. Naturen var rigtig smuk - vi var omringet af bakket/bjerget landskab og flotte træer, som vi ikke har her i Danmark. Jeg fik taget en masse billeder dernede, og jeg vil ikke forklare noget til billederne, blot lade jer se, dem jeg nu har udvalgt. Og forresten undskyld, dette indlæg først kom nu. Jeg har haft en lidt travl uge, men nu er indlægget her! Jeg håber også at I nød efterårsferien, så længe den nu varede. Hav en herlig søndag alle sammen!
søndag den 30. oktober 2011
lørdag den 15. oktober 2011
Efterårsfarver og kvidrende fugle
Efteråret er så smuk en årstid med alle dets mange nuancer af farver på blade. Fuglene flokkes og flyver omkring. Flokke af gråspurveunger kvidrer sødt og forsigtigt i hver busk, gemt væk bag bladende, men flyver så pludselig frem. Temperaturen er faldet, trods himlen ser sommerlig ud og der er en frisk duft af efterår i luften. Bunker af blade ligger rundt omkring under træer og buske og de runde bær skinner på buskene og det flotte orange-gule skær. Smuk er efteråret, kold, men smuk. Jeg blev lige inspireret af efteråret og farverne udenfor, da jeg kiggede ud af vinduet, så jeg besluttede mig for at tage nogle billeder, nu da bloggen bliver tavs i den kommende uge, hvor jeg vil befinde mig i de sydlige regioner.
Vado a Italia
Hej mine dejlige, kære faste læsere! Nu blev det endelig efterårsferie og så skulle man lige tro, at jeg skulle være klar til at blogge lidt igen, da jeg ikke har blogget i en hel uge. Det har været en travl og hektisk uge med mange lektier og ting at se til, så nu er det velfortjent og tiltrængt med ferie. Jeg blev for et godt stykke tid siden inviteret til at komme med til Italien af min onkel, hans kone og den ene af deres to døtre på 12 år. Deres anden datter på 9 ville ikke med til Italien alligevel, da hun meget hellere ville til Bornholm sammen med sin klasse. De tænkte derfor, at de måske kunne bytte hendes billet om til en voksenbillet, som jeg så kunne få og komme med til Italien. Det kunne de dog ikke, men jeg kommer med alligevel. De glæder sig ligeså meget som jeg, og jeg tror det bliver rigtig hyggeligt. Vi skal bo på en vingård i en landsby - Panicarle - som ejes af nogle, de kender, og de lejer den ud. Min onkel har lovet, at vi som tak hjælper med at plukke lidt vindruer for dem. Det lyder super hyggeligt! Vi har også vores helt egen bil (eller det er så lånt af de ejere der også), som vi kan køre rundt med. Vi skal også til Rom en af dagene. Der har jeg været med 9. klasse i en uge og jeg vil super gerne derhen igen, så det er bare fedt!
Da jeg kiggede på vejrudsigten dernede for en uge siden, var den helt oppe ved de 28-29 grader, men den er (desværre) faldet lidt siden da og det er mega surt. Jeg ville SÅ gerne have haft 28-29 grader, en masse varme, en masse sol. Men jeg må få det bedste ud af det alligevel. Det er i det mindste ikke 10-12 grader ligesom her i Danmark. Men jeg glæder mig da rigtig meget! Jeg tager af sted i morgen tidlig og det første vi skal derovre er allerede planlagt. Når vi lander, skal vi afsted imod en strand. Ud og bade og sole os - nyde at graderne er i den højere ende. Jeg håber på, at vejret vil være med os, så jeg kan bruge alt det sommertøj, jeg allerede har pakket. Jeg kommer nok hjem med en masse billeder, som jeg vil dele med jer.
God efterårsferie til jer alle!
fredag den 7. oktober 2011
Windy Autumn
Dette er en stemnings/naturfilm fra sidste efterår, som var den ganske første video, jeg fik klippet sammen med optagelser fra mit - dengang - nye spejlreflekskamera. Jeg lagde videoen ind på Vimeo for lidt under et år siden, men jeg fik den aldrig postet på min blog, og da vi jo er ved et temmeligt tydeligt sæsonskifte, så tænkte jeg, det ville være passende at poste den på bloggen nu. Der kommer nok også en ny efterårsfilm en anden dag, og I kan også meget snart regne med nogle efterårsbilleder. Hav en dejlig fredag alle sammen!
P.S. Jeg har for et lille stykke tid siden fået lavet mig en bruger på www.weheartit.com, så hvis I også har en bruger der, er I meget venlige til at præsentere mig for jeres profil og evt. følge min, hvis I vil. I kan komme hen til min profil eller "my heart" ved at trykke HER.
mandag den 3. oktober 2011
Mr. Tom Felton
Also known as Draco Malfoy fra Harry Potter filmene. Also known as den mest overdrevet lækre, utroligt charmerende (især med sin britiske accent - åh, hvor jeg dog elsker den), sødeste, flotteste, lækreste, hotteste fyr på hele jordkloden. Jeg må indrømme, jeg har fået et kæmpe celebrity crush på ham der Tom Felton. Han er erobret mit hoved, og jeg skal virkelig koncentrere mig for ikke at tænke på hans søde smil, flotte øjne, charmerende stemme, lækre krop. Han er i mine drømme om natten. Jeg kan desværre ikke styre mine drømme, men hvis det stod til mig, så var han med i alle mine drømme hele natten. Jeg er simpelthen smeltet ned i mit sengelagen de morgener, hvor jeg vågner op bevidst om, at jeg har drømt om Tom Felton. Jeg håber engang, at jeg får lov til at møde ham. Og ja, jeg ved godt, at han har en kæreste. Jade Olivia - tsk! Jeg skal nok få fat i ham engang. Nej, men man har vel lov til at være en fjollet, piget tøs, der er fuldstændig smaskforelsket i en lækker kendis. Han er aaaalt for lækker! Jeg kunne blive ved med at dagdrømme om ham på skrift, men det bliver nok træls at høre på i længden for jer. Men jeg fik bare lige lyst til at dedikere et indlæg til mit store celebrity crush med et par lækre billeder, der er lige til at spise. Jeg håber, at jeg vil drømme om ham i nat! Har I/har i nogen sinde haft et celebrity crush? Hvis ja, på hvem?
søndag den 2. oktober 2011
Egå Marina
Der er noget utrolig hyggeligt at gå rundt blandt de mange sejlskibe, der spejler sig i havets blågrønne vand. Mærke roen, der befinder sig på hvert skridt man tager. De små caféer og kiosker langs gaden. Duften af hav. Og sådan en dag som i går, hvor jeg var derhenne for at gå mig en tur og tage nogle billeder, så bliver det vidst ikke bedre, når den smukke himmel lader sig fremtræde helt klar og blå og solen står højt på himlen og varmer hele kroppen. Sikke et hyggeligt sted at gå på en dejlig varm sommer dag med sit elskede kamera.
lørdag den 1. oktober 2011
At være mig
Hvad indebærer det at være mig? Det er et godt spørgsmål. Det har jeg brugt mange år på at finde ud af og en skønne dag er jeg sikker på, at jeg sort på hvidt kan skrive - mere eller mindre - hvem jeg er. Hvad kan jeg lide? Hvad kan jeg ikke fordrage? Og hvorfor? Hvad er min yndlingsfarve? Hvad tænder jeg på? Der er meget, der kan definere en som person. Vi bruger alle i vores unge år tid på at afprøve, teste og lege med forskellige måder at gøre tingene på. Vi prøver at overskride grænser og gøre det forbudte, vi fortryder og vi lærer dermed af vores fejl. De situationer vi ikke fortryder, lærer vi også af. Vi lærer noget om os selv.
Så hvad er meningen med dette indlæg. Jo. Det slog som et lyn ned fra himlen i dag for mig og jeg indså noget, som jeg skulle have gjort for længe siden. Jeg havde i forvejen besluttet mig for at afbestille billetten til festen i går, men en veninde overtalte mig til at tage med, og det gjorde jeg. Men jeg fortrød. Det var ikke en dårlig fest, det var da hyggeligt nok. Bortset fra at jeg kastede lidt op, da jeg kom hjem, så var det fint nok. Men pointen er, at jeg startede med at prøve at drikke i 1.g, da jeg havde været fuldstændig kritisk og åben om mit had til alkohol på efterskolen, og det ødelagde en masse. Jeg besluttede mig for at prøve. Og efterhånden blev det noget, som jeg tænkte, jeg jo måtte gøre. Jeg går i gymnasiet, jeg er ung, jeg vil gå glip af for mange fester, hvis jeg ikke drikker. For ikke at drikke er for mig ensbetydende med, at jeg ikke kommer til fester med alkohol. Jeg kan ikke have det sjovt som ædru, når folk går berusede omkring mig. Jeg kan sagtens have det sjovt uden alkohol. Jeg har det faktisk meget sjovere uden alkohol. Men som ædru bryder jeg mig ikke om at se på eller være sammen med fulde mennesker.
Længe har der siddet den pige i mig fra efterskolen, som ikke brød sig om det at drikke sig fuld og at folk gør det, men hun har siddet gemt inde i mig og har gerne villet ud. Det kom hun i dag. Hende den fornuftige, kristne, alkoholafvisende, glade, gode pige. Hun kom frem. Og det har gjort mig glad. Det er jo hende, der er mig. Jeg vil opfatte disse to år af mit liv, hvor jeg har prøvet at drikke alkohol, som en test for mig. Jeg ville prøve og se, hvad det gik ud på og den dag i dag, lige nu, har jeg fundet ud af, at det skal jeg ikke. Jeg vil ikke drikke. Det er jo ikke mig. Det er noget, jeg har bildt mig ind og blot har villet holde fast i, for ellers ville jeg føle mig udenfor, da jeg dermed ikke ville komme med til fester. Men nu har jeg sat min hånd i bordet. Det er slut. Og jeg ved at Gud nok skal tilgive mig, for jeg angrer.
Jeg har aldrig følt mig så lettet, som jeg gør nu. Det er som om, der var en del af mig, der var forsvundet, og som jeg nu har fundet. Det er en fantastisk følelse. For det er jo sådan set det, jeg arbejder på. Jeg arbejder på at finde mig selv, på at være mig. For hvem er jeg? Jeg håber engang, at kunne besvare det spørgsmål uden tvivl, men lige nu kan jeg blot give et par brikker, som jeg har samlet i løbet af mit liv til det store puslespil, som jeg en gang regner med er samlet med de rigtige brikker.
Abonner på:
Opslag (Atom)







































































