torsdag den 28. juni 2012

Huen er sat

Så skete det. I tirsdags. Kl. 14.00. Jeg overlevede min eksamen og jeg kom ud med et smil på læben, tilfreds med resultatet og lettet over at kunne mærke huen på hovedet. Jeg fik roser, kram og blev fejret. Fine gaver fik jeg også. 1500kr, 1 gavekort til Matas på 100kr, en teoretisk dramabog, en sej teaterkikkert, et studenterstearinlys, en æske chokolade, to dvd'er med Cirkusrevyen 2010 og 2011. Og så minsandten om der ikke også lå 3 billetter til at komme ind og se Cirkusrevyen 2012 i august på Bakken. Glad? Bestemt! Jeg glæder mig som et lille barn. Mine forældre, mine to storebrødre og jeg tog på restauranten Marguritten om aftenen, hvor vi fik lækker mad og nød hinandens selskab. Det kunne ikke have været bedre. Og efter hovedretten rakte min bror en lille, indpakket gave ind, som de tænkte, at jeg først skulle have nu, så jeg fik en ekstra overraskelse. Det fineste smykke gemte sig i æsken og jeg er lykkelig - det smykke vil jeg bære ofte, for det vil minde mig om min familie - mine brødre - og min værdifulde dag - 26. juni 2012 - hvor jeg blev student. 
I går var der fest på gymnasiet - de første par timer var kun for 3.g'erne og det var SÅ hyggeligt. Jeg morede mig og følte mig fri og glad. Vi fik lækker champagne og vin, givet hånd til alle lærerne og de gav os hver et stort tillykke og et stort smil. Vi fik lækker mad og god musik. Det var en rigtig god fest - og den sidste gymnasiefest nogensinde. Men fest og fejring er ikke ovre endnu - nu venter dimissionen jo i morgen, og lørdag står den på dyt, båt, båt, dyt og hyl og skrig, for så er det vores tur til at køre rundt i en fin studentervogn og sørge for at hele Danmark hører os - at alle hører, hvor stolte vi er, hvor glade vi er og ikke mindst... Hvor frie vi er. Langt om længe. Endelig. 

5 kommentarer:

Quyen sagde ...

Stort tillykke!!! :)

Sille Agerskov sagde ...

Tillykke!! :)

Tina D. sagde ...

Stort tillykke :D

Amalie og Victoria sagde ...

Som de andre tre har skrivet, skal du have endnu et stort tillykke. Du har en fantastisk blog. Den er ihhh så fed! Meget inspirende. Jeg elsker dine billeder!

Kig gerne forbi
www.smilduerpaa.blogspot.com

Sandra sagde ...

Tusinde mange tak alle sammen! Hvor er I dejlige :)