fredag den 18. maj 2012

Lidt natur, lidt stress og lidt fødselsdag

 
 
 
For at råde bod på den lidt tavse atmosfære her på bloggen deler jeg lige nogle af de naturbilleder, jeg tog, da jeg havde en amerikaner boende for lidt over en måned siden. Eksamen er lige rundt om hjørnet og jeg svømmer rundt i noter og tekster fra alverdens forløb og med alverdens fagterminologi og begreber over det hele på mit skrivebord (og gulv). Det er snart. Meget snart - snart at jeg skal have en hue på hovedet, snart at jeg vil føle en stor lettelse, friheden er lige rundt om hjørnet. Men de sidste par uger har jeg haft så mange tanker og ting at se til. Jeg skal have styr på mine noter, sorterer i mapper. Jeg har samtidig gang i træning flere gange om ugen og forsøg på at nå min drømmevægt - det er dog ikke en slankekur, jeg er på. Det er en livsstil. Jeg holder ikke op med at spise sundt og holde mig fra kager/slik etc., når jeg har nået min drømmevægt. Nok om det.

Ja, så jeg har mange ting at tænke på og det har forsaget en tavshed her på bloggen, hvilket er lidt synd. Men snart er jeg fri igen - frie tøjler, fri fantasi, mere tid, overskud og inspiration. I dag er det min mors fødselsdag, og vi skal hygge os med mine storebrødre og nyde dagen - slappe af inden jeg igen må tilbage til arbejdet. Men det bliver først i morgen. I dag er der dømt hygge og selskab med de nærmeste. og i dag får jeg også taget nogle billeder, som jeg vil dele med jer i morgen engang.

fredag den 4. maj 2012

At træne hårdt

Der findes simpelthen ikke noget mere tilfredsstillende end en hård omgang træning, hvor man virkelig har givet den gas. Følelsen, jeg får efter træning, er helt ubeskrivelig. Men det er en blanding af stolthed, glæde, friskhed og en hel masse overskud. I dag var jeg til 2 holdtræninger lige efter hinanden (fra 9.00-11.00) - Stram Op og Mave/balle/lår. Jeg fik kæmpet og svedt. Da jeg var færdig, drak jeg min proteinshake, og da jeg kom hjem, snuppede jeg mig et langt, varmt bad og tog noget komfortabelt tøj på. Derefter spiste jeg frokost: 2 proteinpandekager, 1 æg og 0,5l vand. Og nu ligger jeg i sengen og slapper af. Det er min yndlingsproces: Hård træning - proteindrik - bad - mad - afslapning. Sådan! Jeg håber I nyder, at det er helligdag og dermed fridag ligeså meget, som jeg gør.

tirsdag den 1. maj 2012

Farverige sommerdage

Solen skinner, fuglene kvidrer i kor, farverne omringer os og varmen spreder sig helt ud til fingrene, når man bevæger sig udenfor. Det er sommer. Det er 1. maj. Blomsterne pryder hver en have med smukke og romantiske farver. Vi er omringet af alle regnbuens farver og græsset synes grønnere. Træerne er begyndt at få flere blade og de bliver grønnere og grønnere. Naturen er sprunget ud og blotter sin skønhed. Hvor er det dejligt med en sommerdag. Jeg håber, der er mange flere, hvor de kommer fra denne sommer.

mandag den 30. april 2012

Blomsterbarn

Endelig kom en forårsdag os i møde efter mange dages grå himmel, regn og kulde. I dag begav jeg mig ud på en rejse under et af mine yndlingstræer - kirsebærblomsttræet. Så yndigt, smukt, farverigt og stort.  Blomsterbladene er silkebløde og når solen falder på det store træ, får det en helt speciel og sommerlig glød. Jeg begav mig i dag udenfor. I det gode vejr. Med sommertøj. Og mit elskede kamera. Og hoppede lalleglad rundt under det smukke træ og tog billeder. Solen gør nu en i godt humør. Især når man har ventet på den så længe.